به نظر می رسد که موج جدید ورود زنان به عرصه اجتماع و مقاومت روز افزون آنان در مقابل تحمیلات مرد سالارانه باردیگر بنیادگرایان حاکم بر ایران را چنان ترسانده که به وسایل رادیکال متوسل شده اند.

در این رابطه می توان سخنان غلامرضا حسن پور اشکذری، جانشین سازمان بسیج اصناف کشور، را مثال آورد که از اصناف خواسته به بدحجاب ها جنس نفروشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی که درهمایش بسیج اصناف خراسان شمالی سخن می گفت، همچنین اظهار داشته است که در کنار این اقدام، اصناف می‌توانند با نصب برخی از احادیث و توصیه‌های دینی بدحجابان را به رعایت شعائر در مورد حجاب دعوت کنند.

همچنین به گزارش دیگربان، سایت محافظه کار “خیبر آنلاین”، ضمن انتقاد شدید از زنان «ساپورت پوش» در شهر‌های مختلف ایران، خواستار تشکیل “هسته‌های چندنفره و کوچک جوانان انقلابی” برای «پاکسازی» این زنان از محلات شده است.

“خیبر آنلاین” نوشته است که باید «هسته‌های منسجم و هدفمند» در مساجد٬ حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شکل بگیرند تا محلات “از لوث وجود مانکن‌ها پاک شوند”.

این سایت به نیرو‌های حزب‌الله هشدار داده که “اگر امروز دست روی دست بگذاریم، باید در انتظار فردایی باشیم که جامعه‌ای همچون اروپای بعد از رنسانس، ترکیه لیبرالی اما مسلمان و… را نظاره‌گر باشیم”.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com