محمد تقی کروبی، فرزند کروبی در صفحه فیسبوک خود از موافقت رهبری با ارجاع پرونده رهبران دربند جنبش سبز به شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

محمد تقی کروبی ضمن تایید خبر دیدار هاشمی رفسنجانی با رهبری، موضوع این دیدار را در خصوص مشکلات کشور از جمله آزادی رهبران جنبش سبز بیان کرد.

کروبی ابراز امیدواری کرد تا با ارجاع پرونده رهبران جنبش سبز به این شورا که دبیر جدید آن علی شمخانی است، به زودی حصر رهبران جنبش سبز پایان پذیرد.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که از آنها به عنوان رهبران جنبش سبز یاد می شود، از بهمن سال ۸۹ تاکنون در حدود ۱۰۰۰ روز در محاصره نیروهای امنیتی قرار داشته و ارتباط آنها با جامعه و بیرون قطع بوده است.

یکی از مطالبات اصلی رای دهندگان به روحانی در انتخابات اخیر، رفع حصر رهبران جنبش سبز و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی بوده است.

حسن روحانی بارها رفع حصرها و حبس ها را در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود.

هم چنین گفتنی است علی شمخانی که مسوولیت بررسی پرونده رهبران جنبش سبز به او سپرده شده و دیروز با حکم حسن روحانی جایگزین سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی شد، از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان است و این موضوع امید زیادی برای رفع حصر به وجود آورده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com