قوه قضاییه برای رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده کهریزک با مشکل تازه ای روبرو شده است؛ متهم در دسترس نیست تا حتی ابلاغ احضاریه به او ممکن نباشد!

به گزارش تابناک، این ماجرا که ظاهری طنز دارد از آنجا نشات گرفته که فرد حاشیه‌سازِ دولت سابق و دستگاه قضایی، منزل سازمانی قوه قضائیه را ترک گفته و آدرس محل سکونت جدید وی هم برای مسئولان قوه قضائیه پوشیده مانده و کار احضار فردی به شهرت او، تبدیل به یکی از دشوارترین کارها شده است.

میرمجید طاهری، وکیل خانواده شهید روح‌الامینی، از شهدای کهریزک با تایید اخبار رسیده درباره در دسترس نبودن سعید مرتضوی می‌گوید: «هرچند مدتی است که احضاریه صادر شده و متهم هم از صدور آن اطلاع دارد، ولی به دلیل نداشتن آدرس متهم، احضاریه هنوز به رویت وی نرسیده است.»

مرتضوی به رغم صدور رای و محکوم شدنش در دو اتهام وارد شده در پرونده جنایت کهریزک، همچنان با شکایاتی سنگین تر مواجه است که در دادسرا در حال رسیدگی بوده و می‌بایست با احضار دادستان معزول، پیگیری شود.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی قانون در مواردی از این دست، می‌گوید: «دادسرا مکلف است متهمانی را که برای جرایمی تحت تعقیب قرار می‌گیرند، احضار کند ولی چنانچه آدرس اقامتگاه متهم نامشخص بوده و برای قاضی دلایل کافی برای احضار وی وجود داشته باشد، می‌تواند دستور احضار وی را صادر کند. روال قانونی به این صورت است که اگر احضاریه قابل ابلاغ به متهم نباشد، از طریق نشر آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار از متهم دعوت به عمل خواهد آمد و بدیهی است استنکاف متهم از حضور، موجب خواهد شد که نسبت به جلب او با استفاده از قوای انتظامی اقدام شود.»

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که چرا احضاریه سعید مرتضوی به دانشگاهی که در آن تدریس می‌کند فرستاده نشده؟، می‌گوید: «تشخیص این امر بر عهده دادسراست و مسئولان قضایی مرتبط در تلاش هستند تا با استفاده از راهکارهای قانونی این امر را به انجام برسانند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com