ورزش > مدیریت ورزش – ۹۶ عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک میزبان المپیک ۲۰۲۰ را اعلام کردند. شهر توکیو پایتخت ژاپن که در ۱۹۶۴ میزبان المپیک بوده است.

محمد آخوندی: شاید این لحظه هیچ هیجانی برای ایران نداشت اما تقریبا مردم بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص ۳ کشور ترکیه ، ژاپن و اسپانیا تشنه شنیدن نام کشور میزبان بازی های المپیک ۲۰۲۰ بودند. خبری که نشان می داد کدامیک از این ۳ کشور تلاش بیشتری برای توسعه ورزش شان در سال های اخیر داشتند و توانستند بهترین ارائه از داشته های شان را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ در پایان ماه ها تلاش و آماده سازی شهرهای نامزد دریافت میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ (استانبول، مادرید و توکیو) و بررسی اعضای کمیته بین المللی المپیک، در نهایت ۹۶ عضو حاضر این نهاد بین المللی رای اعتماد خود را به شهر توکیو دادند تا در سال ۲۰۲۰ میزبان سی و دومین دوره بازیهای المپیک باشد. این انتخابات در یکصد و بیست و پنجمین نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک در شهر بوینس آیرس آرژانتین صورت گرفت.
شهر توکیو برای دومین بار است که میزبان بازیهای المپیک می شود. پیش از این این شهر در سال ۱۹۶۴ نیز میزبان بازیها بود، اما این بار نیز اعضای ستاد برگزاری بازیهای المپیک توکیو توانستند اعضای کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کنند تا بار دیگر مشعل المپیک وارد این شهر شود. مسایل مهمی همچون انهدام نیروگاه اتمی فوکوشیما در اثر زلزله از مهمترین موانع این شهر برای میزبانی المپیک بود که در نهایت با دفاع قابل قبول توانست نظر نهایی اعضای IOC را جلب کند. شینزو آبه- نخست ژاپن در راس هیات پیشنهاد دهنده توکیو اعلام کرد که برگزاری خوب بازیها را گارانتی خواهد کرد و موضوع فوکوشیما ضربه ای به این رویداد نخواهد زد.
بدین ترتیب سی و دومین دوره بازیهای المپیک در تابستان سال ۲۰۲۰ در شهر توکیو انجام خواهد شد.توکیو که در رای گیری اولیه به همراه استانبول به دور دوم رسیده بود از مجموع ۹۶ رای ۶۰ رای را کسب کرد و سهم ترک ها ۳۶ رای بود.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com