حتما همه‌ی شما از ماجرای نتیجه‌ی آیت‌الله خمینی و عکس فتوشاپی مادرش خانم نعمیه اشراقی باخبر شدید! مسلما گناه پدر و مادر را به پای فرزند نباید نوشت چه رسد به گناه پدربزرگ مادری! این که خانم «نعیما» چه می‌پوشد و چگونه می‌گردد به خودش مربوط است اما این که مادرش عکس او را با فتوشاپ تغییر می‌دهد و منتشر می‌کند نشان از بلایی است که سی و چند سال است بر سر مردم ایران آمده است: ریاکاری، دورویی برای گریز از مجازات! طی این سال‌ها بسیاری از پدر و مادرهای ایرانی مجبور بودند به فرزندانشان یاد بدهند که دروغ بگویند تا آسیب نبینند! و اکنون نوه‌ی بنیانگذار این سنت مجبور است با فتوشاپ دروغ بگوید! گیرم ساده لوح است و نمی‌داند دورویی‌اش در کسری از ثانیه رو می‌شود و مجبور به برداشتن عکس تقلبی از صفحه‌ی فیسبوکش می‌شود اما نکته‌یی که کمتر به آن توجه شد این است که او دروغ دیگری هم گفته است که از عارضه‌ی دیگری ناشی می‌شود: بزرگ‌نمایی و مدرک جعلی‌سازی. ایشان در صفحه‌ی فیسبوکشان نوشته‌اند:«نعیما دختر دلبندم، کسب مقام اول مرکز نخبگان ایالت انتاریو کانادا را به تو تبریک می گویم…»
آیا خانم نعیما «مقام اول مرکز نخبگان…» را کسب کرده است؟ حقیقت این است که ایشان در یک مسابقه‌ی دانشجویی همراه با بقیه اعضای تیم (علی صادقی، مسعود شادنام، نعیما طاهری، محمد فرجی، فانسو جیسیمی) برنده جایزه نخست شده‌اند!
البته این جای افتخار برای مادری که مانند هر مادر دیگری به موفقیت فرزندش مفتخر است دارد اما حق بدهیم به میلیون‌ها زنی که هر روز چماق پدربزرگ ایشان برسرشان است و ایشان عکس پدربزرگ‌شان را بر سردر فیسبوک‌شان زنده‌اند حالا با دیدن عکس دختر خانم‌شان با پوششی که اگر در زمان پدربزرگشان با این پوشش به خیابان می‌آمد بیم جانش می‌رفت (من آن دوران را زنده‌گی کرده‌ام ذره‌یی در این حرف اغراق نیست. ایشان فرموده بودند مردم باید پوست اینان را بکنند!) ناراحت بشوند.
امیدوارم خانم اشراقی از آزادی پوشش دفاع کنند و از پدر بزرگ خود تبری بجویند و به سهم خود بابت رنجی که این سال‌ها بر مردم ایران رفته است از مردم ایران معذرت بخواهند.
من از این که «نتیجه»‌ی آیت‌الله خمینی چنین دختر زیبا و لایقی ست که چنین پوشش با سلیقه و زیبایی دارد خوشحال هستم آرزوی ما این بود که فرزندان دشمنان‌مان هم خوش‌بخت شوند. خانم نعیما طاهری نماد و نمونه‌ی شکست اندیشه‌ها و نقشه‌های آیت‌الله خمینی برای مردم ایران، و چه بسا جهان، است! خمینی شکست خورد و این عکس سند پیروزی مقاومت مردم ایران است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com