پخش مجدد فیلم‌های مستند ناهید پرشون از تلویزیون سوئد، بار دیگر بحث‌ها و واکنش‌های ایرانیان مقیم سوئد را برانگیخت. دو فیلم “چهارهمسر و یک شوهر” که به مساله چندهمسری می‌پردازد و نیز فیلم ” روسپی‌گری در پشت جحاب” که داستان تلخ دو زن خودفروش و معتاد در ایران را نشان می‌دهد، در همان اکران نخست هم منتقدان بسیاری داشت. اما با پخش دوباره و تکراری این فیلمها از تلویزیون سوئد، بار دیگر موضوع سیاه‌نمایی جامعه ایران و هدف از ساخت و نمایش این‌گونه فیلم‌ها را پیش کشید.

در شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ی فیس‌بوکی تشکیل شد برای توقف نمایش فیلمهای ناهید پرشون که هزاران عضو هم پیدا کرد. گردانندگان این صفحه به پژواک می‌گویند که انتقاد اصلی آنها به تلویزیون سوئد است که چرا بارها و بارها فیلم‌هایی که جامعه ایران را سیاه‌نمایی می‌کنند، نمایش می‌دهد. در بخش نظرات کاربران این صفحه و کامنت‌ها اما، توهین‌ها و اهانت‌های بسیاری به سازنده‌ی این فیلم‌ها، ناهید پرشون دیده می‌شود. به همین دلیل پژواک ناهید پرشون را به استودیو دعوت کرد تا نقطه نظرات او را در باره این فیلمها و واکنش‌ها به آنها بداند. این گفتگو را از لینک زیر بشنوید.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=5638214

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com