این طوفان توییتری در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر به‎وقت ایران (۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی و ۸:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ صبح به وقت نیویورک و تورنتو)، با استفاده از هشتگ‎ های زیر به دو زبان انگلیسی و فارسی برگزار می‌گردد.

#معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد
Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

از روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ )، حاکمیت و نیروهای امنیتی آن موج جدیدی از حمله به معلمان و دیگر فعالان کارگری در ایران را آغاز کرده‌اند. در این مدت کوتاه بیش از ۲۰۰ فعال صنفی دستگیر و/یا احضار شده اند. تعدادی از معلمان و فعالان کارگری شناخته شده از آن زمان در بازداشت و تحت بازجویی‎های سنگین به سر می‎برند.

 


از فعالان صنفی که همچنان در بازداشت به سر می‎برند؛ می‎توان ازاعضای شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، رسول بداقی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی، و محمد حبیبی و نیز رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه وهمچنین فعالان کارگری آنیشا اسداللهی، ریحانه انصای نژاد، کیوان مهتدی و واله زمانی نام برد. همه‎ی این بازداشت شدگان مورد اتهامات ساختگی و بی‎اساس مرتبط با امنیت ملی قرار گرفته‎اند.

ما سیاست‎ها و اقدامات سرکوبگرانه دولت را در قبال معلمان و فعالان سندیکایی در ایران را به شدت محکوم می¬کنیم. تظاهرات مسالمت‎آمیز، حق تشکل و سازماندهی مستقل و خواست شرایط کاری مناسب، حقوق اساسی و همگانی همه کارگران اعم از معلمان آموزش و پرورش، کارگران حمل و نقل و سایر نیروی کار بخش‎های دولتی و خصوصی است. حق داشتن تشکل و تشکل‎یابی برای تمام اتحادیه‎های صنفی مانند تشکل‎های صنفی فرهنگیان و سندیکای کارگران اتوبوسرانی و نهادهای هماهنگ‎کننده‎ی کشوری مانند شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان ایران هم براساس قوانین داخلی و نیز براساس استانداردهای بین‎المللی، از جمله مقاوله نامه‎های جهانی ۹۸ و ۸۷ سازمان بین‎المللی کار و “بیانیه اصول و حقوق بنیادین در کار”، کاملاً قانونی هستند.
کارگران ایران از جمله معلمان، کارگران اتوبوسرانی و سایر کارمندان بخش دولتی و خصوصی در این کشور در خط مقدم مبارزه با سیاست های نئولیبرالی در کشور بوده‎اند. سیاست‌هایی که خدمات عمومی مانند آموزش و پرورش عمومی و رایگان را هدف قرار داده است و آموزش و سایر برنامه‎ها و امکاناتی که باید برای همگان عمومی و رایگان باشد، را کالایی کرده است.

دولت به جای شنیدن صدای اعتراض فعالان صنفی و کارگری، با روش‌های سرکوبگرانه‌ قصد ساکت کردن اعضای فعال شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران، سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و دیگر مدافعان حقوق کارگران در سراسر کشور را دارد.
اقدامات ظالمانه دولت از جمله سرکوب اعتراضات مسالمت‎آمیز، اخراج و دستگیری فعالان صنفی، تحمیل حبس انفرادی و حبس‎های طولانی مدت برای اعضای فعال تشکل‎های صنفی معلمان، غیرقانونی و خلاف حقوق اولیه فردی و جمعی معلمان و فعالان صنفی است.

ما ازهمه‎ی فعالان صنفی و نیروهای مترقی در سراسر جهان دعوت می‎کنیم که در همبستگی با معلمان و فعالان کارگری زندانی در ایران به پا خیزند و صدای آنان باشند. تعدادی دیگر از فعالان صنفی در حال سپری کردن محکومیت‎های طولانی مدت از قبل هستند و اگر ما به طورصریح و فعالانه از بازداشتیان اخیر حمایت نکنیم، آنها نیز امکان دارد با حبس های طولانی مدت روبرو شوند.

در روز سه شنبه، ۱۱مرداد ۱۴۰۱، به طوفان توییتری بپیوندید و لطفاً از هشتگ‎های زیر استفاده کنید: #معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد
#Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran # Solidarity #1u

متن کامل را در لینک زیر دنبال کنید:
bit.ly/3OMzert

آیا با ما همراه هستید؟

اکانت های شبکه­ های اجتماعی ما را دنبال کنید. سپس آن را به همکاران، دوستان، فالورها و تشکیلات خود معرفی کنید. 

نمونه توییت­ ها:

·     درهمبستگی با معلمان و فعالان کارگری زندانی در #ایران از طوفان توئیتری یازدهم مرداد حمایت کنید.

#معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد

Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

·     به حقوق کارگران احترام بگذارید! معلمان و فعالان کارگری زندانی را آزاد کنید! (می توانید مقامات را اینجا تگ کنید) #معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد

Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

·     جرم معلمان و فعالان صنفی زندانی چیست؟ آزادشان آزاد کنید! (می توانید مقامات را اینجا تگ کنید)

#معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد

Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

·     احترام به حق تشکل ­یابی و آزادی تشکل برای همه­ ی کارگران از جمله در آموزش و پرورش و کارمندان بخش دولتی. #معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد

Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

·     معلمان و فعالان صنفی زندانی در #ایران را آزاد کنید (هر تعداد که می توانید را اینجا نام ببرید و سپس هشتگ­ های زیر را اضافه کنید)

#معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد

Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

چه کارهای دیگری می ­توانید برای حمایت انجام دهید:

·      تصویرپروفایل خود را ازهم اکنون تا ۱۱ مرداد، به تصاویر پیوست شده یا هشتگ­ های ذکر شده تغییردهید.

·      با پلاکاردهایی که خواستار آزادی فعالان صنفی زندانی در ایران هستند عکس بگیرید و عکس­ های خود را برای ما ارسال نمایید

 ارسال متن و یاداشت­ های همبستگی به:

 

·      شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان (CCITTA)

 

ایمیل: kashowra1401@gmail.com; info@hamahangi.org

کانال تلگرام: t.me/kashowra

صفحه­ ی اینستاگرام: https://instagram.com/kashowra

توییتر: https://twitter.com/CoordinatingA

·      سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه (SWTSBC)

ایمیل: vsyndica@gmail.com

:کانال تلگرام ttps://t.me/vahedsyndica

صفحه­ ی اینستاگرام: https://www.instagram.com/vahedsyndica/

توییتر: https://twitter.com/VahedSyndicate

 :سایت www.vahedsyndica.com 

 

این طوفان توییتری با هماهنگی شورای هماهنگی تشکل­ های صنفی فرهنگیان ایران و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و حمایت فدراسیون‌های جهانی اتحادیه­ ای: آموزش بین‌الملل (EI) و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF)، برگزار می ­شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)