۱️⃣ گام اول:
در ابتدا با دوستان و آشنایانتان، خانواده و همکاران و …، درباره حجاب و محدودیت‌ها صحبت کنید. گفتگویی را راه بیاندازید و در آن از رفتار ضدانسانی مامورین گشت ارشاد و بی‌احترامی‌های آنان صحبت کنید. درباره این مسئله صحبت کنیم که چقدر احساس بدی داریم، زمانی که یک مامور لباس شخصی به ما بخاطر ابتدایی‌ترین حقوق‌مان هم خٌرده میگیرد و به خودش اجازه میدهد توهین کند و حرافی کند.

۲️⃣ گام دوم:
باید یک مکان مشخص برای این بحث‌ها انتخاب کنیم. مثلا یک گروه تلگرام، واتساپ و یا اینستاگرامی بسازیم و دوستان خودمان را در آن عضو کنیم. همانطور که درباره مسائل روزانه با آنان صحبت میکنیم، در مواقعی که نزدیک به فراخوان‌های اعتراضی میشود، نوشته‌هایی را در آن گروه‌ها از کانال #دانشجویان_پیشرو و یا سایر کانال‌های مورد اعتماد ارسال کنیم. اگر هم از قبل گروه دوستانه یا خانوادگی و همکاران داریم، بعضی مواقع پیام‌ها را در آنجا فورارد کنیم.

 

۳️⃣ گام سوم:
کسانی که بیشتر در بحث‌ها دخالتگری می‌کنند را زیر نظر بگیرید، سعی کنید به سوالات و ابهاماتشان پاسخ مناسب بدهید و یا اگر پاسخ فلان ابهام را نمی‌دانید، می‌توانید به آیدی دانشجویان پیشرو در تلگرام و اینستاگرام پیام بفرستید و سوال کنید. باید با صبر و حوصله با این سوالات و ابهامات برخورد کنیم. باید بدانیم که این افراد ممکن است تحت تاثیر افکار اشتباه باشند و تصمیمات اشتباه بگیرند، پس تنها راه در این مواقع ایجاد تغییر در نگاهشان نسبت به مسائل است. کانال‌های پیشرو مبارزاتی مانند #دانشجویان_پیشرو را به آن دوستان به صورت اختصاصی‌تری معرفی کنید و از آنها بخواهید مطالب را پیگیری کنند.

 

۴️⃣ گام چهارم:
زمانی که تعداد افراد همفکر و همراهتان به سه نفر و یا بیشتر رسید، یک گروه جدید بسازید و بحث‌های اختصاصی‌تری را در آن گروه با آن افراد پیش ببرید. شروع به اقدامات بزرگ‌تر و جمعی‌تر نظیر پخش تراکت، بی‌حجابی در محل‌های عمومی و سایر اقدامات سازمانده کنید. در این مرحله لازم است با یک جریان بزرگتر نظیر ما و از طریق پیامگیر تلگرام #دانشجویان پیشرو ارتباط برقرار کنید تا اقدامات بعدی با رعایت دقیق نکات و مسائل امنیتی به شما آموزش داده شود. حالا شما به جای یک نفر، یک هسته اعتراضی هستید و توان این را دارید که تغییرات بزرگ‌تری را ایجاد کنید. عضویت شما در یک تشکل سیاسی، اقداماتتان را ثمربخش‌تر و سراسری‌تر می‌کند.

 

✊ هر کجای ایران و در هر شرایطی هستید، با دانشجویان پیشرو تماس بگیرید ✊

 

(https://t.me/isf_uni_admin)🆘

راهنمایی بیشتری لازم دارید؟

با ما تماس بگیرید: @isf_uni_admin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)