نسرین جوادی به اجرای احکام دادسرای احضار شد – کمپین دفاع از زندانیان سیاسی  و مدنی

اتحادیه آزاد کارگران ایران روز پنج‌شنبه نهم تیر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خانم جوادی در پی «احضارهای متعدد و اعمال فشار از سوی ضابطین» باید روز شنبه ۱۱ تیرماه خود را به شعبه اجرای احکام معرفی کند.

این اتحادیه در ادامه تصمیم قوه قضاییه جمهوری اسلامی مبنی‌بر زندانی کردن این فعال کارگری را «قویا محکوم کرده» و «خواهان آزادی تمامی معلمان، کارگران و بازنشستگان زندانی و خاتمه دادن به تعقیب قضایی علیه آن‌ها» شده است.

نسرین جوادی پیشتر ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، در تجمع اعتراضی کارگر در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و در تاریخ ۸ خرداد ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شده بود.

این فعال کارگری در مراحل بعدی دادرسی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای اتهام‌های انتسابی شامل «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «‌تبلیغ علیه نظام» در مجموع به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور هم عینا تایید شده است.

احضار این فعال صنفی و مدافع حقوق کارگری برای گذراندن دوران محکومیت در شرایطی است که وکیل خانم جوادی، پیشتر گواهی‌های پزشکی مبنی‌بر ابتلای او به «بیماری‌های متعدد از جمله عارضه شدید دیسک کمر و مصرف داروهای مکرر» را به دادگاه ارائه داده است.

نسرین جوادی ۶۴ ساله کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی و بازنشسته تامین اجتماعی، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

۱۱ تیر ۱۴۰۱

 
 
 
 
 
 
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)