بر اساس انتشار خبرهایی در شبکه های اجتماعی مطلع شدیم “واله زمانی” یکی از همکاران که سابقه کار در بسیاری از پروژه های فازهای مختلف منطقه پارس جنوبی را دارد، بازداشت شده است.
آنگونه که در خبرها آمده او در نهم خرداد بازداشت و در بیست و چهارم خرداد طی تماس تلفنی از بازداشت خود در شهر ارومیه و زندانی بودن در بند انفرادی ۲۴۰ خبر داده است.
خانواده وی از ابتلای واله به بیماری خطرناک هپاتیت گزارش میدهند و نگران جان و سلامت عزیز خود هستند.
به گفته خانواده این همکار، وی بدلیل سالها کار در شرایط سخت، ناامن و غیر بهداشتی در پروژه های عسلویه، به انواع بیماری های ریوی و گوارشی مبتلا بوده و متاسفانه در جریان درمان و مداوا بخاطر آلودگی بیمارستان به هپاتیت هم مبتلا شده است.
این خبر تا همین جا برای ما کارگران نفت هشدار دهنده است. اول اینکه واله این کارگر حق جو بخاطر حق طلبی اش از کار اخراج میشود. دوم اینکه این کارگر حق جو بخاطر حق جویی هایش زندانی میشود و سوم بلایی که محیط های کار بر سر ما کارگران می آورد و همیشه ما نسبت به آن معترض بوده ایم.

شورای سازماندهی بازداشت “واله زمانی” را بشدت محکوم کرده و خواستار آزادی این همکار حق طلب خود هست و در عین حال تاکید میکنیم که ما کارگران پروژه ای نفت همچنان بر خواستهای برحقمان پای می فشاریم و محیط کار امن وانسانی حق مسلم ماست.

“واله زمانی” باید آزاد شود

https://t.me/shoranaft

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)