سازمان مجاهدین خلق ایران روز یکشنبه ۱-۹-۲۰۱۳ از کشته شدن حداقل ۳۵ تن از هواداران خود در اردوگاه اشرف در عراق خبر دادند.

سازمان مجاهدین با صدور شماری از بیانیه ها که نسخه ای از آنها به العربیه.نت رسیده اعلام کرد “تعدادی از اعضای مجاهدین خلق ایران با خمپاره و تهاجم به قرارگاه آنها کشته و زخمی شده اند.”

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی این سازمان تا کنون بیش از ۳۵ تن از ساکنان این اردوگاه که تعداد آنها بالغ بر ۱۰۰ نفر است کشته شده اند.”

مریم رجوی رهبر این سازمان خواستار اقدام فوری سازمان ملل متحد و دولت آمریکا برای حفاظت از ساکنان اردوگاه های اشرف و لیبرتی شد.

به گزارش این سازمان “هنوز تعداد کامل قربانیان که در جریان تهاجم به قرارگاه کشته شده اند، شناسایی نشده اند. این قرارگاه در استان دیالی واقع در شرق بغداد قرار دارد.”

پس از بسته شدن اردوگاه اشرف در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق برای تسویه دارایی های ویژه خود بر اساس توافق چهارگانه با دولت عراق و سازمان ملل متحد در آنجا باقی ماندند.

در پی این هجوم سازمان مجاهدین خلق از دیپلمات ها و خبرنگاران مقیم عراق خواستند تا از قرارگاه اشرف فورا بازدید کنند.

این سازمان در یکی از بیانیه های خود ضمن اتهام مقام های ایرانی به صدور فرمان این حمله آورده است:” قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با هماهنگی با علی خامنه ای دستور قتل عام مجاهدین را به مالکی و فالح فیاض ابلاغ کرده است.”

سازمان مجاهدین خلق می گوید:” بر اساس گزارشهای موثق از داخل ایران حمله به اشرف و قتل عام پنجم به دستور خامنه ای به اجرا درآمده است. قاسم سلیمانی این دستور را روز سه شنبه پنجم شهریور در سفر به بغداد مستقیماً به مالکی و فالح فیاض ابلاغ کرده است.”

این سازمان مدعی است که مالکی درصدد است بر این “جنایت علیه بشریت” سرپوش بگذارد. و “مقام های نخست وزیری موظف شده اند در پاسخ به سؤالات سازمان ملل و دیگر مراجع بین المللی هر گونه حمله به اشرف و کشتار ساکنان را تکذیب کنند.”

“شورای ملی مقاومت ایران” وابسته به مجاهدین خلق سفارت آمریکا، نمایندگی ملل متحد، دیپلمات های اروپایی و خبرنگاران و فعالان حقوق بشری مقیم عراق” را به بازدید فوری از اشرف فرا می خواند تا به گفته این شورا “صحنه های پنجمین قتل عام مجاهدان اشرفی و جنایت بزرگ علیه بشریت را از نزدیک مشاهده کنند.”

سازمان مجاهدین در بیانیه خود نظامیان عراقی وابسته به نخست وزیری مالکی و فرمانده پلیس دیالی را متهم کرده که از شب قبل برای فرماندهی قتل عام در اشرف مستقر شده بودند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com