مقابله با پهپادهای حکومت ایران در دستور کار سنای آمریکا

به دنبال صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای حکومت ایران کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح مقابله با پهپاد های حکومت ایران را تصویب کرد.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح مقابله با پهپادهای ایران را تصویب کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنج شنبه ۱۹ خرداد اعلام کرد که این کمیته طرح متوقف سازی پهپادهای ایران را تصویب کرده است.

گامی مهم و رو به جلو در مقابله با حملات پهپادی حکومت ایران

سناتور باب منندز گفته است اقدام کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در تصویب طرح قانون متوقف سازی پهپادهای ایران گامی مهم و رو به جلو در حصول اطمینان از این است که قوانین ایالات متحده همگام با اقدامات تجاوزکارانه منطقه حکومت ایران پیش می‌رود و حکومت ایران را به خاطر اقدامات بی ثبات کننده پاسخگو خواهد کرد.

رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ابراز امیدواری کرد که این طرح در صحن سنا به راحتی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود. طرح قانون متوقف‌سازی پهپادهای حکومت ایران ابتدا از سوی تعدادی از نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور ارائه شد.

تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا

این طرح در هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در مجلس نماینده نمایندگان به تصویب رسید. [کنگره آمریکا پهپادهای ایران را هدف قرار داد!]

هدف از تصویب این طرح جلوگیری از به کارگیری پهپادهای مرگبار توسط حکومت ایران و دیگر گروه‌های تروریستی یا شبه نظامیان همسو با حکومت ایران علیه آمریکا و شرکای آن عنوان شده است.

هدف این طرح از جمله طرح تحریم اشخاصی است که دانسته و آگاهانه از طریق عرضه و فروش و انتقال قطعات هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری‌های پیشرفته مرتبط با آن از برنامه پهپادی حکومت ایران پشتیبانی می‌کند.

اعمال تحریم‌ها هدف نهایی طرح مزبور

این طرح با ایجاد اصلاحاتی در قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها صراحتا مشخص می‌کند هر گونه فروش ارز یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم و تجهیزات و فناوری‌های مربوط به پهپاد به حکومت ایران مشمول تحریم خواهد شد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به حمله‌های پهپادی ایران به کشتی‌های اسرائیلی حمله‌های حوثی‌ها به عربستان سعودی و امارات متحده عربی، حمله‌های شبه نظامیان مورد حمایت ایران به نقاط مختلف عراق از جمله علیه تاسیسات آمریکا و منزل نخست وزیر و مناطق شمال این کشور گفت اقدامات حکومت ایران در استفاده و صادرات بی‌محابای پهپاد های جنگی نیروهای نیابتی خود در سراسر خاورمیانه تهدیدی چشمگیر علیه امنیت ملی آمریکا و متحدان و شرکای این کشور به حساب می‌آید.

سناتور جیم ریش عضو جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا نیز در ارتباط با ارائه این طرح گفت تروریسم منطقه‌ای حکومت ایران همچنان به تهدید ایمنی و امنیت شرکای ما در خاورمیانه و منافع امنیت ملی آمریکا ادامه می‌دهد و در این میان پهپادها به صورت فزاینده‌ای سلاح مورد انتخاب حکومت ایران تبدیل شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)