فیلم تکان‌دهنده سقوط ۲ کارگر ساختمانی از ساختمان چندطبقه بر اثر وزش تندباد در ارومیه

۲ کارگر ساختمانی در حین کار بر روی داربست بر اثر وزش تندباد و تکان‌های شدید به پایین سقوط کرده و جان باختند. به گزارش باقر بهرامی، رئیسی مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، این حادثه عصر روز دوشنبه ۱۶ خردادماه اتفاق افتاد. وی درباره این حادثه گفت: «بر اثر تندباد و افتادن از بلندی، ۲ کارگر ساختمانی در ارومیه جان خود را از دست دادند.»

وی در تشریح مرگ دلخراش این ۲ کارگر ساختمانی گفت: «وزش باد شدید در ارومیه موجب پرت شدن ۲ کارگر ساختمانی از داربست شد.»

بهرامی افزود: «یکی از کارگران در دم جان خود را از دست داد. کارگر دیگر نیز توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ اما تلاش پزشکان برای نجات وی موثر واقع نشد و این فرد نیز جان خود را از دست داد.

در شرایطی که احتمال بروز توفان و باد شدید داده می‌شد باید از ادامه کار در ارتفاع و بر روی داربست جلوگیری می‌شد. همچنین کار روی داربست با مهار آن توسط کابل‌های قوی فولادی می‌توانست از نوسان شدید آن جلوگیری کند. از طرفی با پیش‌بینی شرایط غیرمترقبه و اقدام به‌موقع و پایین آوردن آن در سریع‌ترین زمان، می‌شد جان کارگران را نجات داد.

نبود استانداردهای ایمنی کار و تجهیزات از جمله کمربند و کلاه ایمنی از اصلی‌ترین عامل حوادث کارگری و فوت و مصدوم شدن کارگران است.

روز گذشته  نیز ۱۷ کارگر بر اثر سقوط از ارتفاع و تصادف کشته و زخمی شدند.

یک کارگر ساختمانی به‌نام برهان لشکری بر اثر سقوط از طبقه پنجم یک ساختمان در ارومیه جان باخت. در حادثه دیگر یک کارگر ساختمانی سفیدکار در شهر ملایر بر اثر سقوط از طبقه چهارم یک ساختمان مصدوم شد. همچنین در حادثه دیگر، ۱۵ کارگر کشاورزی بر اثر تصادف وانت حامل کارگران در نزدیکی روستای سبزلاخ در استان کرمانشاه مجروح شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)