بار دیگر دست در جیب مردم، اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی

وزارت اقتصاد دولت رئیسی اعلام کرده است ده درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی به عنوان مالیات علی‌ الحساب از حساب آنها کسر خواهد شد.

سپرده‌های سنتی علی‌القاعده برای مقصد اصلی سرمایه‌گذاران سنتی برای کسب سود به شمار می‌ورد که سرمایه خود را بدون داشتن ریسک و با داشتن تضمین در بانک‌های سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این امر باعث تجمیع نقدینگی از سطح کشور و انباشت آن در بانک‌ها می‌شود.

چشم طمع رئیسی بر سپرده‌‌های بانکی افراد حقیقی

تا کنون سود سپرده‌های بانکی افراد حقیقی از اخذ مالیات معاف بوده است اما کسری بودجه شدید دولت ابراهیم رئیسی باعث شد تا وی چشم طمع به این سرمایه‌های کلان افتاده و به فکر گرفتن مالیات از آنها بیفتد.

دولت ابراهیم رئیسی کمر همت بسته است تا به هر طریقی که شده با مالیات بستن بر اموال و دارایی‌های مردم کسری بودجه خود را تامین کند.

در آخرین رشته از سلسله دست در جیب مردم بردن‌های دولت ابراهیم رئیسی وزارت اقتصاد دولت رئیسی اعلام کرد ده درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی به عنوان مالیات علی‌ الحساب از حساب آنها کسر خواهد شد. [مالیات بر عایدی سرمایه؛ باز هم دست دولت در جیب مردم]

دوگانه گویی دولت رئیسی بر سر دریافت مالیات از افراد حقیقی و حقوقی

پیش از این رئیسی امور مالیاتی اعلام کرده بود که اخذ مالیات از سود سپرده بانکی اشخاص حقوقی می‌باشد و شامل دریافت مالیات از سود سپرده بانکی افراد حقیقی نمی‌شود اما پس از این انکار مجددا اعلام شد که ۱۰ درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی نیز به عنوان مالیات اخذ خواهد شد.

احذ مالیات از سپرده بانکی اشخاص حقیقی بر اساس پیشنهاد جدید وزارت اقتصاد است و ظاهر امر بر آن دلالت دارد که این ۱۰ درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی کم خواهد شد.

تبعات اخذ مالیات از سود سپرده بانکی افراد حقیقی

چنانچه اصل این خبر درست باشد و دولت رئیسی آن چنان که وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده است قصد داشته باشد اقدام به اخذ مالیات به میزان ۱۰ درصد از سود بانکی افراد حقیقی بکند اشخاص حقیقی لاجرم سرمایه نقدی خود را قطعا از بانک‌ها بیرون کشیده و در حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

با افزوده شدن گرفتن مالیات از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، دست دولت رئیسی که پیش از این بارها در جیب مردم رفته بود این بار نیز بیشتر به سوی جیب مردم دراز خواهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)