رابطه علی شمخانی با عبدالباقی چیست؟

در روزهای اخیر حادثه ناگوار متروپل مردم آبادان و ایران را در شوک و ماتم فرو برد حال پس از گذشت چند روز از این حادثه ناگوار گوشه‌هایی از روابط علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی حکومت ایران با عبدالباقی مالک ساختمان متروپل منتشر گردیده است.

بر اساس اسنادی که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شده است موعود شمخانی برادر زاده علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده خامنه‌ای ولی فقیه حکومت ایران در شورای عالی امنیت ملی، حسین عبدالباقی را برای سرمایه‌ گذاری به شهرداری آبادان معرفی کرده است.

بر اساس اسناد منتشر شده، موعود شمخانی معاون وقت منطقه آزاد اروندکنار، گروه ساختمان سازی عبدالباقی را که مالک پروژه متروپل می‌باشد در سال ۱۳۹۸ طی نامه‌ای جهت انجام امور اداری و شرکت در یک پروژه ساختمانی به شهرداری آبادان معرفی کرده است.

بر اساس اسناد منتشر شده بسیاری دیگر از مقامات ارشد حکومتی افزون بر شمخانی حمایت‌های گسترده‌ای را از عبدالباقی به عمل آورده‌اند. [چرا قرارگاه خاتم متولی تخریب برج متروپل شد؟]

متروپل و «خیر امنیت ساز»!

حسین عبدالباقی در سال ۱۳۹۷ نیز لوح تقدیر «خیر امنیت ساز» را دریافت کرده و به عنوان کارآفرین برتر منطقه آزاد اروند و «چهره ماندگار صنعت ساختمان» از سوی وزرات صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده بود.

بر اساس گزارش‌ها حسین عبدالباقی با استفاده از این روابط حکومتی توانسته است مجوز ساخت ساختمان متروپل را که ضوابط فنی در آن رعایت نشده بود را به دست بیاورد.

خانواده شمخانی بعد از فروپاشی و ریزش ساختمان متروپل ابتدا منکر هر گونه رابطه‌ای با عبدالباقی شدند اما پس از گسترش اعتراضات در پی ریزش متروپل برخی کارگزاران حکومتی عنوان ساختند که در صدور مجوز و ساخت متروپل فساد گسترده‌ای وجود داشته است.

عبدالباقی نمرده!

پس از ریزش ساختمان متروپل عوامل حکومتی و رسانه‌های آن از مرگ حسین عبدالباقی خبر دادند و به برخی آزمایشات پزشکی نیز اشاره کرد‌ند اما بسیاری بر این باور هستند که این یک صحنه سازی برای در بردن عبدالباقی می‌باشد.

مردم معترض آبادان و اصفهان در اعتراضاتی که به مناسبت سانحه متروپل ترتیب داده بودند اعلام کردند «عبدالباقی نمرده».

رابطه سببی خانواده  عبدالباقی و شمخانی

افزون بر این برخی خبرها نیز از این حکایت می‌کند که خواهر حسین عبدالباقی با خانواده شمخانی رابطی سببی داشته است و عبدالباقی از این طریق یعنی از طریق خانواده شمخانی توانسته بود به نان و نوایی برسد و سرانجام حادثه شوم متروپل را رقم بزند.

همچنین برخی اخبار از این حکایت می‌کند که موعود شمخانی برادرزاده علی شمخانی با حسین عبدالباقی شراکت تجاری داشته است.

بعد از حادثه غم‌انگیز ریزش ساختمان متروپل اگر چه نمی‌توان به طور مستقیم انگشت اتهام را به سوی علی شمخانی نشانه گرفت اما روابط فاسد حکومتی از این دست فاجعه‌‌‌آفرین حادثه‌های بسیاری در ایران بوده و هست.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)