به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۱خرداد ۱۴۰۱، بنا بر خبرهای رسیده حال زندانی سیاسی کسری بنی عامریان، محبوس در زندان اوین که از سرطان خون رنج میبرد، به وخامت گراییده است.
معالجات این زندانی سیاسی در زندان اوین متوقف شده و او ازدسترسی به امکانات درمانی و فیزیوتراپی محروم شده است.

زندانی سیاسی کسری بنی عامریان پس از شیمی درمانی دچار نوعی مشکل عضلانی در مچ پا، به نام «نوروپاتی» شده که توان راه رفتن را از او گرفته و او را زمین گیر کرده است و در صورتی که درمان وی به تاخیر بیفتد او با مشکلات جبران ناپذیر روبرو میشود.

بنا به گفته یک منبع مطلع: «‌به دستور پزشکان کسری بنی عامریان باید بطور مستمر تحت درمان قرار گرفته و فیزیوتراپی شود اما درمان این زندانی سیاسی متوقف شده و پاسخی به وی و دیگر هم بندانش که پیگیر وضعیت درمانی او هستند ازطرف مسئولین زندان داده نمیشود.

بنا به گفته پزشکان توقف درمان این زندانی سیاسی عواقب جدی برای وی در پیش دارد».

لازم به ذکر است که کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، پیشتر راجع به وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هشدار داده است.

این زندانی جوان نیاز ضروری به داروهایی برای حفاظت از ایمنی بدن دارد، اما هر بار برای تحویلگیری این داروها با سنگ‌اندازی عوامل زندان روبروست.

به گزارشی که پیشتر به دست کانون رسید: «کسری در عنفوان جوانی به بیماری سرطان خون مبتلا گردید. سالها تحت درمان بود. او اکنون از آثار و عوارض این بیماری شامل ضعیف شدن و آسیب در فرم و بازه حرکتی هر دو پایش رنج می برد. نوار مغز و اعصاب دال بر، بیماری پلی نوروپایی حسی- حرکتی چهار اندام است.
وی نیاز ضروری به داروهای خاص بیماری اش برای حفظ سطح ایمنی بدن دارد. اما هر بار پس از تهیه دارو، خانواده این زندانی باید با دوندگی‌های بسیار زیاد، مجوز جدیدی برای تحویل داروها بگیرند.»

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از کلیه مراجع حقوق بشری میخواهد برای حفظ جان و سلامت زندانی سیاسی کسری بنی عامریان اقدام فوری به عمل آورده و مشخصا پیگیر راه اندازی ریل درمان و دریافت داروها و امکانات ضروری مورد نیاز این زندانی سیاسی شوند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)