تکنولوژی VPN در گذشته برای کار از راه دور و امکان دستیابی به منابع و فایل‌های داخلی (Local) مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه به ابزاری برای مخفی سازی IP کاربران و رمزنگاری اطلاعات آنها تبدیل شده است. این قابلیت برای اغلب کاربران حیاتی بوده و جهت محافظت از اطلاعات حساس و حیاتی در حین انتقال از منبعی به منبع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به زبان ساده‌تر برای هر کسی که حریم خصوصی و امنیت اهمیت زیادی دارد، استفاده از VPN امری ضروری است.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، VPN علاوه‌ بر اینکه IP شما را مخفی می‌کند، می‌تواند اطلاعات را نیز رمزنگاری کند. با توجه به اینکه اغلب کاربران، تمامی فعالیت‌های خود را از طریق مرورگرها انجام می‌دهند، می‌توانند به جای اتصال به یک VPN، یک مرورگر با VPN داخلی استفاده کنند. این قبیل مرورگرها فقط اطلاعاتی که از طریق مرورگر با اینترنت تبادل می‌کنیم را رمزنگاری می‌کند.

شاید این سوال برایتان مطرح شود که مخفی کردن IP چه فایده‌ای دارد؟ در نظر بگیرید اطلاعات شما به صورت ناخواسته به دست افراد سود‌جو بیفتد. حال اگر داده‌های شما رمزنگاری نشده باشد، علاوه بر خود اطلاعات، IP شما نیز برای آن شخص قابل شناسایی است و هر‌گونه سوءاستفاده‌ای را امکان پذیر می‌کند.

استفاده از اپرا موبایل:

برای فعال کردن VPN داخلی اپرا موبایل، ابتدا اپلیکیشن را اجرا کرده و وارد پروفایل شوید:

سپس روی علامت چرخ دنده بزنید تا وارد بخش تنظیمات شوید. در این بخش می‌توانید VPN را ببینید که با زدن روی آن می‌توانید فعال و غیر فعالش کنید.

استفاده از  opera در دسکتاپ:

مرورگر اپرا را اجرا کنید، سپس روی آیکون برنامه که در گوشه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. سپس وارد Settings شده و Privacy & security  را انتخاب کنید. کمی پایین‌تر بروید تا به بخش VPN برسید روی Enable VPN کلیک کنید.

حالا باید در کنار نوار آدرس، علامت VPN را مشاهده کنید.

برای اینکه از اتصال به NPN اطمینان حاصل کنید یکبار بدون VPN به آدرس whatismyipaddress.com رفته و IP خودتان را ببینید، بار دیگر VPN را فعال کنید و دوباره وارد سایت شوید، اگر IP ها متفاوت باشند یعنی VPN درست کار می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)