یک جنایتکار به دنبال آزادی جنایتکار دیگر

اخیرا کاظم دارابی از محکومان ترور میکونوس خواستار آزادی حمید نوری یا همان حمید عباسی دادیار زندان گوهر دشت کرج که در سوئد محاکمه می‌شود شده است.

در شهریور سال ۱۳۷۱ چند تروریست حکومت ایران در رستوران میکونوس در شهر برلین آلمان چند مخالف کرد ایرانی از جمله صادق شرفکندی دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران را ترور کردند.

یکی از افرادی دخیل در این پرونده ترور کاظم دارابی بوده است که پس از جلسات طولانی محاکمه به زندان محکوم شد.

کاظم دارابی در سال ۱۹۹۷ به حبس ابد محکوم شد. حکومت ایران که در پی در بردن مهره خود کاظم دارابی از زندان و حبس ابد بود بارها از آلمان تقاضا کرد که وی پیش از موعد آزاد شود.

در آن هنگام دولت وقت حکومت ایران محمد خاتمی در سفری به اروپا خواستار آزادی کاظم دارابی شده بود.

دارابی یکی از دو متهم اصلی میکونوس

دارابی یکی از ۲ متهم اصلی پرونده ترور رستوران میکونوس بود و حکم او در زمان انتهای دوران ریاست جمهوری رفسنجانی ابلاغ شد.

رفسنجانی در تلاش برآمد تا با معاوضه کاظم دارابی با دو زندانی آلمانی وی را از زندان برهاند اما موفق نشد.

این تلاش در زمان محمد خاتمی نیز ادامه یافت و قرار بر این بوده که دارابی پس از ۱۰ سال از تحمل حبس آزاد شود اما چنین نیز نشد تا اینکه کاظم دارابی سرانجام با استفاده از قانونی در آلمان که به جنایتکاران اجازه می‌دهد که با وجود شرایطی در محکومیت‌شان تخفیف بگیرند پس از تحمل ۱۵ سال حبس در سال ۱۳۸۶ و در زمان احمدی‌نژاد از زندان آزاد و به ایران بازگشت.

جنایتکار حامی جنایتکار

حالا کاظم دارابی تروریست و جنایتکار حکومت ایران که در پس پرده مماشات با حکومت ایران خارج از زندان به سر می‌برد اعلام داشته است که خواهان آزادی حمید نوری می‌باشد.

حمید نوری دادیار زندان گوهردشت کرج پس از طی ۹۰ جلسه دادگاه در سوئد که دادستان برای وی حبس ابد درخواست کرده است در سوئد به دلیل شرکت در قتل‌ عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در زندان به سر می‌برد.

کاظم دارابی از ابراهیم رئیسی خواسته است که قاطعانه کار حمید نوری را پیگیری کند و به دنبال آزادی وی باشد.

فراخوان دارابی به رئیسی

با وجود اینکه شواهد و مدارک بسیار زیادی به دادگاه ارائه شده است و برخی از شاهدان نیز به دلیل طولانی‌شدن روند محاکمه از شهادت علیه وی باز ماندند کاظم دارابی اکنون دولت رئیسی را به آن می‌خواند که به کشور آلمان فشار آورده و حمید نوری را آزاد کند. [آخرین خبرها از آخرین جلسه محاکمه حمید نوری]

دارابی با نقل خاطراتی از پروسه خود و روند تبادل زندانی و گروگان‌‌هایی که حکومت ایران گرفته بود تا با وی معاوضه کند تلویحا این امر را به دولت رئیسی گوشزد می‌کند که می‌توان با گروگانگیری و سپس تبادل زندانی اقدام به آزادی حمید نوری کرد.

مبادله به جلالی

در همین زمینه احمدرضا جلالی زندانی دو تابعیتی ایرانی سوئدی در ایران زندانی است و در پی درخواست دادستان مبنی اعلام حکم حبس ابد برای حمید نوری، حکومت ایران در واکنش اعلام کرد که جلالی را تا پایان اردیبهشت اعدام خواهد کرد و پس از آن اعلام شد که فعلا این زندانی اعدام نمی‌شود.

ماجرا واضح و مبرهن است گروگانگیری و تبادل یک فرد بی‌گناه با یک جنایتکار حکومتی در پشت پرده مماشات؛ امری که کاظم دارابی برای حمید نوری خواهان آن است!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)