محمدرضا کدخدایی مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده مؤسسه شناخت، در یک نشست مجازی، با موضوع آینده پژوهی دینی در حوزه شخصیت و حقوق زن و خانواده در اسلام، گفت: «انقلاب جنسی در ایران شروع شده و آینده خانواده در ایران مانند وضع امروز غرب است» و به حوزه و دانشگاه هشدار داد اگر به قوانین کشور از بعد دینی یا به اصطلاح حوزه به «نو اجتهاد گرایی » رو نیاورد، ایران در ۱۵ سال آینده همین مسیری را طی خواهد کرد که در غرب در جریان است. یعنی مشکل به سادگی از مرحله «روابط آزاد جنسی بین دختر و پسر»، «فمینیسم» و «سقط جنین که بنیاد خانواده ایرانی را نشانه گرفته» می‌گذرد و وارد فاز «رواج همجنسگرایی» می‌شود.

از نظر مقامات جمهوری اسلامی فرهنگ غربی و مکتب لیبرال دموکراسی، دنیا را احاطه کرده و ارزش‌های پررنگ شده در نظام‌های دینی مانند بحث خانواده، ازدواج و تعهد متقابل را، بی‌ارزش و روابط آزاد جنسی و همجنس‌گرایی را مقدس می‌شمارد و اینگونه ارزش‌ها را به دنیا تحمیل می‌کند.

از نظر کدخدایی:«ورود ایران به مدرنیته باعث ایجاد شبهات زیادی در زمینه حقوق زن و خانواده شده و امروز ایران در بسیاری از شاخص‌ها در شاخص انقلاب جنسی قرار گرفته و افزایش آمار طلاق و سن ازدواج را سندی بر درستی نظراتش می‌داند» و به حوزه و دانشگاه هشدار می دهد که :« امروز اگر دغدغه حکومت، حوزه و مراکز فرهنگی دغدغه‌مند، مسئله بی‌حجابی و روابط آزاد بین دختر و پسر است پس حتما مسئله اصلی حکومت و روحانیت تا ۱۵ سال آینده، شبهات همجنس‌گرایی ، همجنس‌خواهی و مدل‌های متفاوت ۴۰ گانه آن است. چرا‌که امروز می‌بینیم عضویابی بیشتر جوانان در شبکه‌های مجازی و کانال‌های همجنسگرایی‌ست و تبدیل شدن همجنس‌خواهی، به یک الگوی رفتاری و اجتماعی‌ست.»

کدخدایی عقیده دارد که جامعه همجنسگرا و آگاهی اجتماعی تا جایی رواج خواهد یافت که جامعه هم آن را به تدریج خواهد پذیرفت «هرچند که چون حکومت ایران اسلامی‌ست، هیچ وقت این موضوعات را به عنوان قانون نمی‌پذیرد ولی قانونگذاری هم بر ضد آن نخواهد شد.»

نگرانی و ترس کدخدایی، ترسی به جاست. جامعه ال جی بی تی ایران در سال‌های گذشته به حق، یکی از پیشروترین مواضع را نسبت به تمام حوادث سیاسی اتخاذ کرده و بطور پیگیر برای مطالبات خود کوشیده است. همراهی فزاینده خانواده‌ها و مردم با همجنسگرایان و افراد ترنس، برای ما نشان از موفقیت تلاش‌هایمان است.

از قدیم گفته‌اند: ترس برادر مرگ است. حرفهای کدخدایی نشان می دهد، جمهوری اسلامی ترسیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)