گوگل برای افزایش امنیت داده‌های کاربران، قوانین جدیدی در گوگل پلی وضع نمود. بواسطه این قوانین، توسعه دهندگان باید به صورت شفاف، اطلاعاتی را که از طریق اپلیکیشن از کاربر جمع‌آوری می‌کنند را به آنها اطلاع دهند.

با پیاده‌سازی این قانون، اطلاعات بسیار مهمی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که آنها را در تصمیم گیری برای نصب یا عدم استفاده از آن اپلیکیشن، یاری می‌دهد.

با توجه به این قانون جدید، توسعه دهندگان علاوه بر داده‌های جمع‌آوری شده، باید در مورد داده‌هایی که با برنامه‌های سوم شخص اشتراک گذاری می‌کنند نیز توضیح دهند. مهم‌ترین نکته در اینجا این است که باید به هدف از این اشتراک گذاری نیز اشاره کنند.

اگر کاربری بخواهد در مورد موضوع خاصی، اطلاعات بیشتری کسب کند، آن آیتم را لمس می‌کند و اطلاعات تکمیلی به او نشان داده می‌شود.

سومین ستونی که در بخش امنیت داده‌ها اضافه شده این است که توسعه دهندگان باید به روشی که برای حفظ امنیت داده‌های جمع‌آوری شده استفاده کرده نیز اشاره کند.

در همین بخش نیز اشاره خواهد شد که آیا کاربران می‌توانند در زمان دلخواهشان، تمامی اطلاعاتشان را پاک کنند یا خیر!

در نهایت، باید در بخش امنیت داده‌ها، به رعایت یا عدم تبعیت اپلیکیشن از سیاست‌های حفاظت از کودکان اشاره کند.

گوگل در حال آماده‌سازی تدریجی این بخش است، از این رو کاربران می‌توانند طی چند‌ هفته آینده، تغییرات اعمال شده را مشاهده کنند.

ضرب الاجل تعیین شده برای توسعه دهندگان در مورد شفاف سازی‌های امنیتی، ۲۰ جولای امسال اعلام شده است.

به گفته گوگل، این اطلاعات توسط توسعه دهندگان ارائه خواهد شد، اما به تایید شرکت نخواهد رسید. از سوی دیگر، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی توسعه دهنده در شفاف سازی، مستلزم اصلاح اطلاعات است.

در صورت عدم رعایت قوانین، اپلیکیشن مورد نظر از گوگل پلی حذف خواهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)