پوسته خالی انتقام سخت و سپاه در لیست تروریستی

در حالی سران حکومت ایران و فرماندهان سپاه پاسداران از انتقام سخت قاسم سلمیانی در روزهای اخیر در رسانه‌‌ها و مجامع بین‌المللی  به وفور سخن بر زبان می‌رانند که  هیئت مذاکره‌‌کننده اتمی‌اش در مذاکرات وین تاکیدا به دنبال خارج ساختن نام سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس از لیست سازمان‌های خارجی تروریستی ایالات متحده هستند. ماهیت این تناقض حکومت ولایت فقیه در چیست؟

ادعای انتقام سخت!

حکومت ایران پس از معدوم شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی تروریستی قدس در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط ایالات متحده بارها سخن از انتقام سخت سخن به میان آورده است.

اولین نمونه آنچه حکومت ولایت فقیه انتقام سخت می‌نامد منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد و صدها نفر در این انتقام سخت! جان خود را از دست دادند که در حال حاضر نیز پرونده این عمل تروریستی در مجامع بین‌المللی باز است! [خامنه‌ای از مردم ایران انتقام سخت گرفت!]

در بیش از ۲ سالی که از معدوم شدن قاسم سلیمانی می‌گذرد حکومت ولایت فقیه بارها از انتقام سخت سخن به میان آورده است اما آنچه در عمل با آن مواجه بوده‌ایم بیشتر لاف و گزافه بوده است.

یک بام و دو هوای انتقام سخت و نیاز به  خروج از لیست تروریستی

به عنوان نمونه در حالی که اکنون در مذاکرات وین بر سر پرونده مناقشه‌برانگیز اتمی حکومت ایران حکومت ولایت فقیه مستمرا به دنبال آن است که نام سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس از لیست سازمان‌های خارجی تروریستی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا خارج شود اما هم ‌زمان حکومت ولایت فقیه کماکان بر طبل تو خالی انتقام سخت علیه اهداف آمریکایی می‌کوبد.

اما به نظر می‌رسد در حالی که حکومت ایران سراسیمه به دنبال رسیدن به توافقی در وین و بر سر برنامه هسته‌اش می‌باشد این بر طبل انتقام سخت کوبیدن بیشتر یک مانور و تاکتیک برای دلداری به بدنه ریزشی سپاه پاسداران و نیروهای لرزان ولایت فقیه باشد.

چرا که اگر خلاف این موضوع مصداق داشت حکومت ولایت فقیه هیچ‌ گاه مصرانه بر این خواسته خود اصرار نمی‌کرد که نام سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس از لیست سازمان‌های خارجی خارج شود.

موضوع تروریسم سپاه باید مورد مذاکره قرار گیرد

این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز در روزهای اخیر مکررا بر این نکته تاکید ورزیده‌اند که چنان چه حکومت ایران خواستار خارج ساختن نام سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس از  لیست تروریستی می‌باشد باید رفتار منطقه‌ای و تروریستی سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس نیز در روی میز مذاکرات وین مورد مذاکره قرار گیرد.

از جمله سایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه و مقامات ارشد دولت جو بایدن در روزهای اخیر به کرات این خواسته را تکرار کردند.

با وجود این موضع‌گیری از سوی مقامات ارشد ایالات متحده و درخواست حکومت ایران برای خارج‌سازی نام سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس از لیست سازمان‌های تروریستی، سخن بر زبان راندن از انتقام سخت بیشتر یک مانور تاکتیکی و یک قدرت‌ نمایی پوشالی از جانب سپاه پاسداران و حکومت ولایت فقیه می‌باشد؛ کلاهی که به نظر می‌رسد دیگر پشمی برای آن باقی نمانده است!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)