خبرگزاری هرانا – یک فعال کارگری در استان بوشهر گفت: کارگران کشتی سازی ایران صدار به دلیل تاثیر شرایط اقتصادی بر فرآیند تولید، سه ماه حقوق معوقه طلبکارند.

«موسی می‌رجهانمردی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: به زودی مالکیت و مدیریت این کارخانه به یکی از پیمانکاران طلبکار این شرکت منتقل می‌شود.

سرپرست خانه کارگر بوشهر با بیان اینکه ۵۰۰ کارگر در بخش کشتی سازی مجموعه ایران صدرا فعالیت می‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که مدیریت جدید نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقداماتی را انجام دهد.

وی بابیان اینکه فعالیت کشتی سازی ایران صدرا در نتیجه تحریم‌های اقتصادی و رکود بازار کار به حالت نیمه تعطیل درآمده است، افزود: در حال حاضر بیشتر کارگران این کارخانه در محل کار خود سرگردان‌اند.

تعدیل ۹۰ کار‌شناس و مهندس

مجموعه صنعتی ایران صدار که در سواحل استان بوشهر قرار دارد در زمینه ساخت و تعمیر کشتی و سکو‌های نفتی فعالیت دارد.

مالکیت این مجموعه صنعتی که در سالهای گذشته به یکی از واحدهای بحرانزده تبدیل شده بود در اواخر دهه ۸۰ به قرار‌گاه خاتم الانبیا واگذار شد.

منابع خبری ایلنا در بوشهر نیز در تایید گفته‌های سرپرست خانه کارگر این شهر، از تغییر مدیریت و تعدیل ۹۰ کار‌شناس و مهندس این شرکت خبر داده‌ و افزوده‌اند که احتمال دارد کارگران ایران صدرا از این پس بصورت قرارداد پیمانکاری به کار خود ادامه دهند.

به گفته فعالان صنفی کارگری در حال حاضر بخش قابل توجهی از ساکنین مناطق خوزستان و برازجان به عنوان کارگر فنی در مجموعه‌های کشتی سازی و سکو سازی ایران صدار کار می‌کنند.

این منابع در ادامه یادآور می‌شوند: از زمانی که رکود اقتصادی باعث کاهش و توقف نسبی فعالیت این مجموعه شده است، کارگران متخصص ایران صدرا نیز به دلیل کاهش درآمد و تاخیر در دریافت مطالباتشان مایل به ادامه همکاری‌ نیستند و درصورت یافتن کار مناسب این مجموعه را ترک می‌کنند.

به گفته این منابع خبری، در شرایط رکودی که بر مناسبات اقتصادی کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جدید کاهش یافته و عمده فعالیت این مجموعه به تعمیر کشتی‌های فرسوده محدود شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com