تجمع کشاورزان اصفهان در سال جدید در اعتراض به خودداری مسئولان آب از انجام وعده‌های داده شده و حقابه کشاورزان

در شروع سال جدید کشاورزان اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند. کشاورزان خشمگین از اجرا نشدن مصوبات وعده داده شده از سوی مسئولین استان، از جمله ادامه پروژه بن بروجن و.. اعتراض دارند. بعد از چندین رشته تظاهرات و اعتراضات گسترده کشاورزان اصفهان در سال گذشته، این اولین اعتراض آنها در سال جدید است. در اعتراضات گذشته حاکمیت، خواسته‌های قانونی کشاورزان را با شلیک گلوله پاسخ داد. این شلیک‌های بیرحمانه موجب کور شدن ده‌ها نفر از جمله چندین کودک دانش‌آموز شد. از قرار معلوم مقامات این شهر خشم کشاورزان و مردم اصفهان را فراموش کرده‌‌اند. چرا که با وعده‌های فریبکارانه تلاش دارند بدون پرداخت هزینه با خسته کردن کشاورزان آنها را از پیگیری حقابه کشاورزی و سایر خواسته‌هایشان باز دارند.

 

روز شنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، کشاورزان اصفهان برای اولین بار در سال جدید در برابر جهاد کشاورزی این شهر در خیابان منوچهری تجمع کردند.

کشاورزان معترض سپس به سمت شرکت سهامی آب منطقه‌ای اصفهان حرکت کرده و در برابر آن تجمع کردند.

کشاورزان خشمگین از اجرا نشدن مصوبات و انجام نشدن قول‌ها و وعده‌های مقامات استان از جمله اجرای احکام قانونی مبنی بر توقف پروژه بن بروجن و پسابه زاینده رود و برداشت‌های بی‌رویه آب زاینده رود توسط فولاد اصفهان و…اعتراض دارند.

در فیلمی از این تجمع اعتراضی یکی از کشاورزان خطاب به مسئولان و وزارت کشاورزی می‌گوید:

«حق مالکیت ما از آب زاینده رود چقدر است؟ چرا از اردیبهشت گذشته که یک‌سال از تصویب مصوبات گذشته است هیچ‌کدام اجرا نشده است.»

کشاورزان می‌گویند: «چرا پساب‌های صنعتی تصفیه شده به رودخانه باز نگشته است. چرا برداشت آب فولاد مبارکه از زاینده رود کم نشده است؟ بیشتر برداشت شده است که کم برنداشته!»

وی خطاب به نیروی انتظامی می‌گوید: «شما که قرار است فردا ما را دستگیر کنید! ما حق‌مان را می‌‌خواهیم!»

یکی دیگر از کشاورزان خطاب به انصاری مسئول جهاد کشاورزی و ماموران نیروی انتظامی می‌‌گوید: «ما برای حقمان ۲۲ سال است که فریاد می‌زنیم ولی به آن نرسیده‌ایم. اگر می‌خواهند مرا دستگیر کنند ببرند من آماده هستم.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)