سالها پیش تو شهر همدان، یکی از چند باری که توسط آقای غلامی کارشناس امور دانشجویی ستاد خبری، وقتی داشت نوشته هامو بررسی می کرد، یک نوشته رو کلا گذاشت کنار و فقط یکبار برام خوندش، و گفت نوشتت برام قابل قبوله که تقریبا بی طرفانست و نه ازش سوالی کرد، نه تو اتهامات بعدی چیزی در موردش گفت، امروز در پی سخنان سعید قاسمی نژاد یاد اون نوشته افتادم.
توی اون نوشته اول تو پاراگراف ماموران امنیتی رو به باد انتقاد گرفته بودم و بعدش گفته بودم، هر چند فقط آنان نیستند که  سزاوار انتقادند، بوی گند سلفی گری و افراط حجتیه از حوزه های علمیه مان، بوی گند فاشیسم از بخش قابل توجهی از مدعیان آزادی های لیبرالیمان، بوی گند دیکتاتوری فردی و استعمار نیروی کار، از بخش قابل توجهی از مدعیان دفاع از حقوق کارگرمان و … به مشام می رسد.
آقای سعید قاسمی نژاد سخنگوی گروهی تحت عنوان “دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال” سخنانی در مدح کشتار اخیر در مصر نوشته، و بعد از انتقادات، البته ضمن حذف پست مذکور از صفحه فیس بوکشان، متنی دیگر نوشته اند و در آن به دفاع از ارتش مصر پرداخته اند، که صد البته شجاعت ایشان را در دفاع از نظریات فاشیستی و تاکید بر حمایت از جنایات رخ داده در مصر رو به ایشون و حامیانشون باید تبریک گفت.
البته باید تاکید کرد، در همین چند وقت بسیاری از دوستان منصوب به “دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال” از سخنان سخنگوی خود به نحوه های گوناگون انتقاد کرده اند، اما همانگونه که پیش از این سخنان ایشان را تحت عنوان سخنگوی خود رسما تایید می کردند، امروز هم شاید لازم باشد، “دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال” رسما فاصله خود از فاشیسم را اعلام دارند
پی نوشت: من بر خلاف آقای قاسمی نژاد هیچ کس را بلاک نخواهم کرد، حتی آماده شنیدن دفاعیات دوستان از تفکرات فاشیستی شان هستم، هیچ نظری هم در این وبلاگ پاک نخواهد شد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com