قاتلین حکومت اسلامی پنجشنبه شب گذشته نوزدهم اسفند ۱۴۰۰ با شلیک مستقیم گلوله، بدون هیچ اخطاری یک جوان به نام کیوان قادری اهل روستای “رەشەهەرمی” از توابع سردشت را به قصد کشت هدف قرار داده‌اند و او را بشدت مجروح کردند.

Image
هم اکنون این کولبر، کیوان قادری در بیمارستان دکتر صولتی ارومیه بستری است در حالیکه یک گلوله به دستش و گلوله دیگری از ناحیه شکم به پهلوی او اصابت کرده است. قاتلان جنایتکار حکومت اسلامی اسب‌ها و قاطرهای او و تعداد دیگری را که مجموعا ۸ رأس بوده‌اند با قساوت و بیرحمی تمام قتلعام کرده‌اند. در حال حاضر این کولبر مورد عمل جراحی قرار گرفته است و وضعیت جسمانی او بسیار وخیم می‌باشد.

در همین راستا و در پی شلیک مستقیم گلوله نیروهای جمهوری اسلامی روز سەشنبە برابر با ۱۷ اسفند ماه نیز در منطقه مرزی نوسود سه کولبر دیگر به اسامی‌ پژمان عبدی ، پوریا عبدالرحمانی‌نژاد و منصور عبدی مجروح شده‌اند.

جمهوری اسلامی با تحمیل این وضعیت دشوار و فلاکتبار، زندگی مردم را به تباهی کشیده است. اعتراضات گسترده علیه قتل و کشتار سیستماتیک حکومتی علیه کولبران باید ابعاد گستردەای به خود بگیرد و مردم در شهرهای کردستان علیه این سرکوبها و نقض سیستماتیک حق حیات کولبران باید دست به اعتراض بزنند.
کانال کولبران و سوختبران از همه مردم آزادیخواه میخواهد به حمایت از دادخواهی خانواده کولبران به پا خیزند و با حمایت از این کارزار در جهت متوقف کردن کشتار سیستماتیک حکومت جمهوری اسلامی علیه کولبران در کردستان و سوختبران در سیستان و بلوچستان متحدانه به میدان بیائیم.

کانال کولبران و سوختبران
۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲ مارس ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)