روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰، مریم کاظمی و علی کاظمی دو شهروند اهل بهبهان، توسط «دادگاه» انقلاب بندر ماهشهر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، مریم و علی کاظمی هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، مریم کاظمی و علی کاظمی دو شهروند اهل بهبهان، توسط «دادگاه» انقلاب بندر ماهشهر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. مصداق این اتهام حضور در تجمع تیرماه ۹۹ در بهبهان بوده است.

«دادگاه» رسیدگی به پرونده مریم و علی کاظمی دو شهروند اهل بهبهان در تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۰ برگزار شد.

پیشتر نیز در تاریخ ۴ و ۲۷ دیماه۱۴۰۰، جلسات اول و دوم رسیدگی به پرونده مریم و علی کاظمی به همراه تعداد دیگری از بازداشت شدگان بهبهان، در شعبه ۱۰۳ «دادگاه» کیفری ۲ شهرستان بهبهان به ریاست «قاضی» رسول رسولی نژاد برگزار شده بود.

شایان ذکر است مریم و علی کاظمی در روز چهارشنبه ۸ مرداد۹۹ توسط ماموران اطلاعات در منزل خود در بهبهان بازداشت شده بودند.

بدنبال این بازداشت، مریم کاظمی به زندان سپیدار اهواز و علی کاظمی به زندان بهبهان انتقال یافت. این دو خواهر و برادر اهل بهبهان، نهایتا روز دوشنبه ۲۷ مرداد ۹۹ با قرار کفالت بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

همچنین گفتنی است که میثم کاظمی برادر مریم و علی نیز پیشتر از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه ای» از سوی شعبه اول «دادگاه» انقلاب بندرماهشهر به ۲۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد. درصورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر خواهی یک سال و ۳ ماه حبس تعزیری برای میثم کاظمی قابل اجرا خواهد بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)