ایمان سزیکار کجاست؟ 

بر اساس خبرها و اسناد رسیده، ایمان سبزیکار جونقانی درحالیکه در زیر شکنجه دچار آسیب های جدی از جمله شکستگی استخوان دست، پا، دندانها و فک شده است، از ملاقات با وکیل و خانواده محروم است و وکیل وی امکان ملاقات با او و یا دسترسی به پرونده موکل خود را نیافته است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام رسیده، ۵ اسفند۱۴۰۰، با گذشت سه هفته از بازداشت ایمان سبزیکار، آقای عنایت رضایی وکیل این کارگر محروم در لایحه ای خطاب به رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس درخواست ملاقات با موکل خود را کرده است. وی همچنین اعلام کرده است که تمامی تحقیقات اولیه تحت شکنجه و با شکستن استخوان دست و پای متهم همراه بوده و هیچکدام وجاهت قانونی ندارد.

یک منبع مطلع همچنین گفت که شکنجه هایی که بر روی ایمان سبزیکار جونقانی صورت گرفته است منجر به شکستن استخوان دست، پا، دندانها و فک وی شده است.

وکیل عنایت رضایی، از دادگاه خواستار معرفی موکل خود به پزشکی قانونی جهت تعیین میزان جراحات وارده در تحقیقات مقدماتی و بهبودی حاصل از شکستگی استخوان شد.
وی همچنین از دادگاه خواست تا با نقض تحقیقات مقدماتی انجام شده بدون حضور وکیل با شکنجه جسمانی و روحی روانی موکل، که هیچکدام ارزش استنادی ندارد، تحقیقات مقدماتی صحیح و کارشناسی شده انجام شود.

وی همچنین خواست دور از برخورد احساسی با پذیرش حقوق شهروندی موکل، دستور به لغو ممنوع الملاقاتی موکل صادر و مراتب به اداره زندان اطلاع داده شود.

آقای رضایی همچنین خواست تا با وجود اطلاع خود و خانواده متهم از شکنجه جسمانی و شکستن استخوان موکل، موارد لازم جهت ملاقات وکیل و خانواده ایمان سبزیکار جونقانی فراهم شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)