عباس عبدی و ارزش‌های بنیادین!

با وجود اینکه مهره‌‌های جناح مغلوب حاکمیت در سال‌های اخیر توسط خامنه‌ای از گردونه قدرت خارج شده و در حاشیه حکومت ولایت فقیه به سر می‌بردند اما هر از گاهی از گوشه و کنار ناله‌‌ای از آنان شنیده می‌شود که اگر به فحوای سخنان آنان دقت و درنگ شود به روشنی دریافته می‌شود که این گونه اظهارات کماکان در خدمت بقای عمر حاکمیت ولایت فقیه هستند کما اینکه پیش از این فلسفه وجودی جناح مغلوب حاکمیت بر همین پایه استوار بوده است.

پر واضح بوده که بعد از اینکه خامنه‌ای سیاست انقباض را در قوای سه‌گانه کشور ساری و جاری کرد تضادهای لاینحل درون جامعه ایران خواسته و ناخواسته به درون این جناح حاکمیت سرازیر گشت.

در ادامه در اثر فشردگی این تضادهای که حل آنها نیز به سادگی میسر نبود آشفتگی در میان قوای مختلف و جناح خامنه‌ای مجال بروز پیدا کرد.

در این بین مهره‌های جناح مغلوب حاکمیت که دست‌شان از قدرت کوتاه شده است از گوشه و کنار مدعی جناح غالب حکومت می‌شوند.

عباس عبدی و داعیه ارزش‌های بنیادین در حکومت مطلقه فقیه!

عباس عبدی یک مهره جناح مغلوب حاکمیت که سابقه بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا در ابتدای عمر ولایت فقیه را نیز در کارنامه خود یدک می‌کشد اخیر در مطلبی تحت عنوان «این سیاست‌ورزی نیست» به ایرادگیری از جناح غالب حاکمیت پرداخته است.

عباس عبدی با اشاره به ادعا‌های جناح اصولگرای حکومت بعد از آنکه قدرت را در مجریه حکومت ولایت فقیه به دست گرفتند آنها را به زیر ضرب می‌برد. [قصه طوطی و بقال و عباس اصلاحات چی و اربابش! (طنز سیاسی)]

عباس عبدی با اشاره به مواردی اقتصادی چون افزایش قیمت خودرو، لوازم خانگی و طرح موضوعاتی سیاسی چون نعل وارونه جناح غالب بر سر مذاکره آمریکا که بعد از معدوم‌شدن قاسم سلمانی مدعی بودند باید در دهان کسی زد که خواهان مذاکره با آمریکا باشد اقدامات و اظهارات دولت رئیسی و اصولگرایان را زیر علامت سوال می‌برد.

عباس عبدی سپس با اشاره به فایل جدیدا افشاءشده مکالمه بین فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و فساد گسترده در هلدینگ یاس از شرکت‌های تابعه بنیاد تعاون سپاه مدعی گیجی در میان اصولگرایان جناح غالب می‌شود.

عباس عبدی و داعیه ثبات شخصیتی

عباس عبدی سپس اصولگرایان از جمله دولت رئیسی را زیر علامت سوال می‌برد که از «ثبات شخصیتی و فکری» برخوردار نبوده و به انحصار بی‌حد و حصر موجود در اقتصاد کشور می‌تازد.

عبدی موضوع مذاکره غیرمستقیم دولت رئیسی  با آمریکا را مورد سخره قرار می‌دهد و مدعی می‌شود که مگر می‌شود دنبال برجام بود و با آمریکا مذاکره نکرد؟

وی همچنین نمایش و شعار «آتش‌زدن برجام» که توسط اصولگرایان پیش از این مطرح شده بود را به سخره گرفته و آن را اهرمی برای مصادره قدرت از جناح مغلوب حاکمیت برمی‌شمارد.

لشکرکشی سایبری و فقدان ارزش‌های بنیادین!

عبدی با اشاره با «لشکرکشی سایبری» اصولگرایان برای سرکوب مخالفان در فضای مجازی آن را اقدامی منفی و برای فضای سیاسی کشور اعلام می‌دارد و مدعی می‌شود که جناح غالب هر «ارزش و حقیقتی» را بی‌اعتبار و شناور کرده‌اند!

عبدی سپس مدعی می‌شود که اگر «حقیقت و ارزش‌های بنیادین» شناور و بی‌اعتبار شوند، هویت انسانی مخدوش و متزلزل خواهد شد که این امر را متوجه اصولگرایان غالب در حکومت ولایت فقیه می‌داند.

اظهارات عباس عبدی قابل تامل و درنگ است نه از این بابت که وی حقیقتی را در مورد اصولگرایان حکومتی نمایان می‌سازد، این حقیقت پیش از آنکه عبدی اقدام به نمایان‌سازی آن کند در پیشگاه مردم ایران آشکار و روشن‌تر از نور خورشید بوده است.

این اظهارات عبدی در حالی که خوب می‌داند خود و همپالکی‌هایش در جناح مغلوب به طرز خونینی از قدرت جراحی شدند تنها و تنها امدادرسانی و دل‌سوزاندن برای کلیت حکومت ولایت فقیه است چرا که در سایه دوام حکومت ولایت فقیه است که مهره‌هایی چون عبدی و هم‌کیشانش فرصت نفس‌کشیدن می‌یابند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)