روح‌الله حسینیان، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس به خبرگزاری ایسنا گفت:” الحمدالله این کابینه خیلی کابینه امنیتی است و اکثر وزرای پیشنهادی امنیتی هستند به جز وزیر پیشنهادی اطلاعات که یک شخصیتی مذهبی و سیاسی است.”

وی در این مورد توضیح داده است:” بسیاری از افراد معرفی شده در شورای امنیت بودند و کارهای امنیتی کردند و وزرات اطلاعاتی هستند.”

حسینیان در عین حال با این پیش بینی که ۸۰ درصد کابینه رای می‌آورد گفت:” مابقی افرادی که از کابینه پیشنهادی مجلس رای نمی‌آورند آنهایی هستند که در مجلس صحبتهایی کردند و با فتنه زاویه نگرفته‌اند، این باعث شده که احتمالا آنها در صحن علنی رای نیاورند.”

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین گفت که برخی از افراد معرفی شده در حوزه‌ کاری پیشنهاد شده تخصص ندارند و متخصص نیستند.

کلیت مجلس با روحانی موافق است

از روز یکشنبه گذشته که حسن روحانی، رئیس جمهور، لیست کابینه پیشنهادی خودش را به مجلس داده، اظهارنظرهای متفاوتی در این مورد مطرح شده است.

احسان مهرابی، روزنامه‌نگار در برلین در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید:” کابینه حسن روحانی را باید با توجه به شرایط موجود بررسی کرد. مسلما در یک فرصت مناسب و در شرایط عادی می‌شد ترکیب کابینه بهتری ایجاد کرد، اما تجربه دولت احمدی‌نژاد و اتفاقاتی که افتاده؛ طبیعتا امکان تصمیم‌گیری در مورد کابینه را سخت‌تر کرده، به همین دلیل شاید آقای روحانی تصمیم گرفته‌اند که کابینه خود را با احتیاط بیشتری بچیند.”

وی در مورد سخنان روح‌الله حسینیان در مورد عدم رای اعتماد مجلس به ۲۰ درصد از افراد پیشنهادی نیز چنین توضیح می‌دهد:” در حال حاضر کلیت مجلس موافق با دادن رای اعتماد به کلیت کابینه است؛ تنها گروه مخالف فراکسیون اصولگرایان هستند که در حال حاضر اقلیت مجلس را تشکیل می‌دهند.”

وی ادامه می‌دهد:” ممکن است در این ایام باقی مانده فشارهای به مجلس وارد شود که برخی نمایندگان تحت تاثیر آن فشارها به برخی از وزرای روحانی رای ندهند. همچنین ممکن است در جلسه رای اعتماد از برخی وزاری پیشنهادی خواسته شود که در مورد قضیه انتخابات ۸۸ یا موسوی و کروبی اظهار نظر کنند.”

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com