روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، گلاله مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده بود در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زد.

طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، گلاله مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس این گزارش، اعتصاب غذای خانم مرادی در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود و عدم پاسخگویی مسئولین به خواسته‌هایش صورت گرفته است. گلاله مرادی از روز شنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر میبرد و طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده و تاکنون جلسه «دادگاه» وی برگزار نشده است.

اتهام خانم مرادی «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده است.

خانم مرادی طی مدت بازداشت علاوه بر آزار و شکنجه برای اخذ اعترافات اجباری نیز تحت فشار بوده است.

خانم گلاله مرادی پیشتر در یک فایل صوتی که توسط فعالین حقوق بشر انتشار یافت، می‌گوید: «بارها توسط نیروهای اداره اطلاعات تهدید شده‌ام که اگر به آنچه آنها میخواهند اعتراف نکنم، دو فرزندم را می‌آورند و در مقابل دیدگانم آنها را مورد آزار و اذیت قرار خواهند داد».

گلاله مرادی روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به ارومیه منتقل و پس از ۴۵ روز بازداشت به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. دو فرزند گلاله مرادی نیز به نامهای طاهر بزازی و متین بزازی نیز در همین رابطه بازداشت شده بودند که آنها پس از چندی آزاد شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)