کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، به نقل از منابع موثق، از روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، در زندان گوهردشت جیره غذایی زندانیان نصف شده و جیره نان زندانیان نیز به روزی دو عدد نان لواش کاهش پیدا کرده است.

رئیس زندان گوهردشت تحت این عنوان که آرد به زندان نمی رسد و پولی برای خرید آرد ندارد، به زندانیان گفته است در ۲۴ ساعت نباید بیشتر از دو عدد نان مصرف کنید زیرا نانوایی آرد ندارد که نان بپزد. درحال حاضر جیره زندانیان در ۲۴ ساعت فقط ۲ عدد لواش نازک سی در سی و پنج سانت است.

از طرفی جیره غذای زندانیان نیز نصف شده است. آشپزخانه زندان می گوید که ما مواد نداریم، جیره مواد خشکبار که به ما برای پخت غذا تحویل می دهند از حبوبات تا سیب زمینی و پیاز، از گوشت تا بقیه مواد همه نصف شده است و بیشتر از این به ما مواد نمی دهند.

شایان ذکر است در گزارشی که در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از زندان گوهردشت منتشر شده بود، وضعیت زندانیان در این زندان اسفناک توصیف شده و آمده بود:

«در این زندان جیره غذایی که به صورت خشک و ماهانه به زندانیان داده میشود اگر خیلی صرفه جویی بکنند حداکثر برای دو هفته آنها کفاف میدهد و زندانیان باید ۱۶ روز باقی مانده را با هزینه خودشان و با قیمتهای چندین برابر از فروشگاه زندان خرید کنند.

اجناس فروشگاه بسیار گرانتر از بیرون فروخته می‌شود و بنیاد تعاون زندان بدینوسیله دست در جیب زندانیان محروم می‌کند و چون زندانیان مجبور به رفع نیازهایشان هستند قیمتها را هر چقدر که بخواهند بالا میبرند.»

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)