ار.اف.ای ـ بیش از ۶۵۰ کنشگر ایرانی با امضای نامه‌ای از شکیلا منفرد، حمید حاج جعفرکاشانی، سینا بهشتی، محمد ابوالحسنی، سعید تمجیدی و علی موسی‌نژاد فرکوش، پنج زندانی سیاسی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

 

امضاکنندگان نامه اضافه کردند: «صدای شما شنیده شد و وجدان‌های آگاه را به درد آورد. اکنون که موجی از حمایت و همراهی با شما هم در زندان، هم در جامعه و هم در خارج از کشور راه افتاده، ما فروتنانه، ضمن تشکر و ستایش از استقامت شما، درخواست می‌کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

کنشگران ایرانی ادامه دادند: «ما برای زندگی مبارزه می‌کنیم. سلامت و جان شریف شما، اولویت هر اقدام و مبارزه‌ای است. به احترامتان از جا برمی‌خیزیم و همزمان، از هموطنان آگاه و دردمند می‌خواهیم که با برقراری زنجیره‌ای از اعتصاب غذا و تحصن در هر کجا که امکان نمایش آن را داشته باشند، به تداوم این موج، تا رسیدن به خواسته‌های به‌حق زندانیان سیاسی ادامه دهند.»

شکیلا منفرد در زندان قرچک، و حمید حاج جعفرکاشانی، سینا بهشتی، محمد ابوالحسنی و سعید تمجیدی در زندان تهران بزرگ، از نزدیک به یکماه پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برند و حال آنها نامساعد گزارش شده است.

همزمان، گزارش‌هایی مبنی بر اعمال فشارهای بیشتر و از جمله قطع ارتباط تلفنی زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، منتشر شده است.

پیشتر نیز تعدادی از شهروندان ایرانی به همراه بری روزن، دیپلمات پیشین و از گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران، و نیز نزار زکا، شهروند لبنانی- آمریکایی که چهار سال را در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر برده بود، در اعتراض به قتل بکتاش آبتین و در حمایت از زندانیان سیاسی دوتابعیتی در ایران در شهر وین و در مقابل هتل محل مذاکرات هسته‌ای دست به تحصن و اعتصاب غذا زده بودند.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)