بعد از افشاگری‌های اخیر در مورد اخراج خبرنگاران از رسانه‌های اپوزیسیون برانداز خارج از کشور، کیانوش بوستانی، خبرنگار سابق ایران اینترنشنال در رشته‌توئیتی نوشته است که به دلیل «فعالیت صنفی» و «اصرار بر حق طبیعی پیوستن جمعی و به رسمیت شناخته شدن اتحادیه روزنامه‌نگاران بریتانیا» پس از «نه ماه فشار و پاپوش‌سازی» مدت‌ها پیش از این رسانه اخراج شده و سه همکار دیگر او هم همین سرنوشت را داشته‌اند.

این افشاگری‌ها هرچند بسیار دیرهنگام انجام شده است اما نشان می‌دهد منشا مزخرفاتی که در این رسانه، و رسانه‌های مشابه در مورد مبارزات کارگران ایران تولید می‌شود خط مشی و تفکر ضدکارگری‌ای است که مدیریت این رسانه‌ها را بر عهده دارد.

تاسف‌آور ادعای کسانی است که گمان می‌کنند رسانه‌ای که فعالیت صنفی خبرنگاران خودش را تحمل نمی‌کند بناست از حق تشکل کارگران ایران در امروز یا در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی دفاع کند. برای این رسانه‌ها امروز نام کارگر تنها منشا خبرسازی و کسب درآمد است و کاری غیر از مصادره‌ی صدای کارگران را ندارند.

از این پس وقتی برنامه‌ها و گزارش‌های «کارگری» ایران اینترنشنال را می‌بینید به یاد بیاورید کسانی پشت ساخت این برنامه‌ها نشسته‌اند که تا مغز استخوان از طبقه‌ی کارگر، از قدرت و مبارزه‌ی کارگران و حتی از حقوق بسیار ابتدایی صنفی طبقه‌ی کارگر نفرت دارند.

**********

در همین رابطه:

حالا که بحث رسانه‌های دست‌راستی است جا دارد یادآوری کنیم که تقریبا دو سال پیش نهادهای بین‌المللی روزنامه‌نگاران با انتشار بیانیه‌ای ممنوعیت عضویت روزنامه‌نگاران تلویزیون «ایران اینترنشنال» را در فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که یک تشکل صنفی است محکوم کردند. همان زمان اعلام شد که این تلویزیون در اقدامی ضد آزادی بیان و ضد تشکل سه نفر از کارمندان این شبکه را به این بهانه که تلاش می‌کردند تا تشکل صنفی روزنامه‌نگاران در این تلویزیون به رسمیت شناخته شود از کار اخراج کرده است.

این‌ها در حالیست که ایران اینترنشنال به دروغ عنوان می‌کند که از حق تشکل‌یابی کارگران در ایران دفاع می‌کند و در این راستا صدها ساعت برنامه ساخته است. تصور اینکه چنین تلویزیونی که با سرمایه‌گذاری سعودی‌ها فعالیت می‌کند دغدغه آزادی و رفاه طبقه کارگر ایران را داشته باشد نه با سیاست سعودی‌ها سازگار است و نه با رویکرد اقتصادسیاسی مدیران ارشد این تلویزیون که اغلب از کمپین اصلاح‌طلبان- سلطنت‌طلبان به این تلویزیون فرستاده شده‌اند.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)