عزیزان همه می دانید که مدت هاست از برکت کرونا دیدارها به قیامت افتاده و دیگر نه می توان کسی را ملاقات کرد و نه کسی را در آغوش گرفت . بوسه هم که اکیداً ممنوع است و آن را باید در فیلم های قدیمی دید و آه حسرت کشید.

ولی این همه گویی کافی نبود خداوند بلای جدیدی نازل کرده . یکی نیست به این  خدا بگوید؛ خداجان حجاب زورکی زنان کافی نبود با ماسک زدن اجباری الحمدالله مردان  راهم با حجاب کردی و دلت خنک نشد ولی هنوز راضی نشده ای که این مدل جدید اومیکرون را فرستادی؟

این اومیکرون که دیگر رعشه به جان بشریت انداخته. آخر خدا جان تو قبلاً بلایای عظیمی از قبیل توفان نوح نازل کرده بودی خوب دوباره همان را می فرستادی در این دوران گرمایش و خشکسالی مفید هم می توانست باشد، ولی این دیگر چرا؟

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اومیکرون قد مردان را کوتاه می کند و از آنجا که همه می دانیم قد و قامت بلند از شروط راه باز کردن در دل بانوان است، به این ترتیب همۀ مردان از بابت رابطه با جنس مخالف در موقعیت ضعف قرار می گیرند.

گفتند تنگی نفس می آورد گفتیم باشد؛ گفتند خستگی و کوفتگی می آورد گفتیم چاره ای نیست؛ گفتند سردرد می آورد گفتیم به جهنم ولی با این بلیه جدید چکار باید کرد؟ با این ویروس اومیکرون که می گویند مردان را کوچولو می کند چکار باید کرد؟

بله عزیزان ، دکترها خبر داده اند که این بلای کوفتی کرونا اقلاً ده درصد قد مردان را کوتاه کرده است ؟ کرونا با آسیبی که به عروق می زند این عوارض را هم دارد. طبعاً خبر اسباب وحشت همۀ آن هایی شده که به هر ترتیب و گاه به رغم کبر سن و قد خمیده، امیداور به دلبری از جنس مخالف هستند.

من بسیاری را می شناسم که حاضرند جان بدهند ولی قدشان کوتاه نشود ولی حالا هم قدشان کوتاه می شود و هم ممکن است جان بدهند. برخی صحبت از توطئه می کنند و معتقدند گروهی بدخواه این ویروس را ساخته و به جان بشریت انداخته تا مردان را به این ترتیب در موقعیت ضعف قرار بدهد و زن سالاری را ترویج کند. خوب شما وقتی قدتان کوتاه باشد که نمی توانید جلوی بانوان عرض اندام کنید. اندامی که قابل عرضه نباشد فقط مایۀ شرمساری است. باید قایمش کرد که کسی نبیند و بی آبرویی بار نیاید.

گروهی از مذهبیان کوتاهی قد مردان را از علائم آخر الزمان می دانند و معتقدند که هر چه قد مردان کوتاه تر شود انتظار ظهور هم کوتاه تر خواهد بود و با آمدن حضرت دیگر اصلاً چیزی از قد و بالای مردان باقی نخواهد ماند و همگی به یک حرکت شمشیر حضرت به دو نیم خواهند گشت.

دسته ای از متفکران مترقی و برابری خواه این واقعه را به فال نیک گرفته اند و در عین اینکه قبول دارند که کاهش ده درصدی مترادف برابری نیست، بر این عقیده اند که به هر صورت گام مبارکی است در این راه. چرا باید از بابت قد و قامت بین مردان نابرابری برقرار باشد؟ اگر هم در دراز مدت همه یک قد و اندازه نشوند، ممکن است به حدی برسند که دیگر اصلاً تفاوت ها محسوس نباشد و به این ترتیب یکی از راه های برتری و تفاخر مسدود گردد. در جامعه ای که همۀ مردان یک قد باشند، برتری جویی مشکل خواهد شد که خود واقعه ایست مبارک.

خدا بیامرزد بنی صدر را که زیبایی زنان را موجد نابرابری می شمرد و معتقد بود که حجاب جلوی این امر را می گیرد. لابد اگر هنوز بود این را هم تئوریزه می کرد. چون بالاخره این هم یکی از عوامل زایندۀ نابرابری است و تحلیل رفتنش ما را به جامعۀ بی طبقۀ توحیدی نزدیک می کند.  همه می دانند که نابرابری های اجتماعی در نهایت ریشه در نابرابری های طبیعی دارد و اگر اینها نباشد می توان در جامعه مساوات کامل برقرار نمود. پس این اومیکرون گام مهمی است در رفع تبعیض و باید مبارکش شمرد.

با وجود تمام مشکلاتی که شمردم، به شما توصیه میکنم که از این واقعه ابراز نگرانی نکنید چون برچسب لیبرال یا حتی نئولیبرال خواهید خورد و به شما ایراد خواهند گرفت که قصد سود جویی از نابرابری را دارید.

همۀ اینها را برایتان شمردم، ولی نه می دانم چه بکنم و نه دلم راضی می شود که تن به قضا بدهم. خلاصه موقعیت بدی است. می خواهم توصیه کنم واکسنتان را حتماً بزنید ولی به کسی نگویید چون در معرض اتهام برتری جویی قرار خواهید گرفت. شاید هم اصلاً گردان های ضربتی اومیکرون به دست خودشان قدتان را کوتاه کنند.

دوشنبه – ۱۱ بهمن ۱۴۰۰- ۲۰۲۲-۰۱-۳۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)