اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان در شهرهای مختلف ایران در پی دو روز تحصن در مدارس – فیلم و عکس ؛ این خبر به‌روز می‌شود

معلم زندانی آزاد باید گردد؛ اعتراضات سراسری معلمان – فیلم‌ها

اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان بعد از سال‌ها اعتراض، به‌منظور دستیابی به حداقل‌های حقوقی و معیشتی به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود. این خواسته‌ها همچنان با بی‌اعتنایی آموزش و پرورش و کل حاکمیت به کنار زده می‌شود. رئیسی نیز حاضر به قبول خواسته معلمان و فرهنگیان نیست. وی در آخرین گفت‌و‌گوی تلویزیونی در رابطه با لایحه همسان‌سازی حقوق گفت: «این لایحه نه منابع مالی دارد، نه پول دارد، این پول را از کدام منبع تهیه کنیم.»

بنا بر فراخوان قبلی در پی دو روز تحصن سراسری معلمان در بیش از ۲۰۰ شهر و روستا، از صبح روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان در شهرهای تهران، اصفهان، البرز، نوشهر، یزد، اقلید فارس. همدان، لردگان.شیراز، تبریز، ایلام، خرم‌آباد، کرمانشاه، سنندج، رامهرمز، اهواز، خرمشهر، مریوان، ارومیه، شاهین‌شهر، سقز، بهبهان. آمل، اراک، دشتستان، فسا….آغاز شده است

معلمان و فرهنگیان در تهران با تجمع در برابر مجلس شعار می‌دهند: «مجلس انقلابی، وعده‌های قلابی.»

معلمان و فرهنگیان یزد با شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» در برابر اداره کل آموزش و پرورش یزد تجمع کردند.

در اصفهان نیز فرهنگیان با تجمع در برابر اداره آموزش و پرورش این شهر دست به اعتراض زدند.

معلمان شیراز با راهپیمایی و تجمع در برابر اداره کل آموزش و پرورش این شهر شعار می‌دهند: «با اهل قلم هرکه درافتاد، برافتاد.»

«اگر عدالتی بود معلم اینجا نبود.»

در اعتراضات سراسری معلمان یکی از معلمان کرمانشاه به جمعیت زیاد شرکت کننده در این تجمع اشاره می‌کند.

معلمان کرمانشاه شعار می‌دهند: « معلم زندانی آزاد باید گردد.»

«معلم می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»

«معلم بپا خیز برای رفع تبعیض»

در فراخوان قبلی آمده بود: «همانطور که پیش‌تر اعلام شد در روزهای ۲۳ تا ۲۷ بهمن به تحصن خود ادامه خواهیم داد. همچنین روز پنجشنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه تجمع سراسری اعلام می‌کنیم.

بدیهی است اگر تا پایان بهمن‌ماه تکلیف رتبه‌بندی بر اساس حداقل ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه مشخص نشود و احکام جدید صادر نگردد. از طرفی وضعیت همسان‌سازی پیشکسوتان بازنشسته مشخص نشود، شورای هماهنگی به سمت اعتراضات سراسری معلمان به شکل گسترده‌تری خواهد رفت و اقدام به تعطیلی کلاس‌ها در اسفندماه خواهد نمود.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)