کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی بدنبال عدم تحقق خواسته هایش مبنی بر انتقال خود و پسرش به زندان سنندج، از پنج روز پیش دست به اعتصاب دارو زده و از دریافت داروی انسولین خود خودداری کرده است.

اعتصاب داروی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به دنبال آن صورت گرفت که مسئولان زندان به خواسته این پدر مبنی بر انتقال خود و پسرش به زندان سنندج توجه نکردند. در نتیجه ابراهیم خلیل که از بیماری دیابت رنج می‌برد، از ۵ روز پیش از دریافت داروی انسولین خود خودداری کرده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده میزان قند خون او شب گذشته به ۴۵۰ رسیده است. امری که موجب نگرانی خانواده وی شده و جانش را در خطر جدی قرار داده است.

دو زندانی سیاسی پدر و پسر ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی، روز یکشنبه ۱۹ دیماه۱۴۰۰، بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، از زندان ارومیه به زندانهای مریوان و کامیاران تبعید شدند. ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به محض رسیدن به زندان مریوان دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرد تا فرزندم را نزد خودم نیاورید به اعتصاب ادامه خواهم داد.

انتقال ناگهانی به زندانهای کامیاران و مریوان بدلیل یک پرونده سازی جدید در زندان صورت گرفت. در این پرونده سازی جعلی، ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی به اتهام درگیری لفظی با داریوش بخشی رئیس بند و همچنین به اتهام تحریک زندانیان به اعتراض و اعتصاب، به تبعید به زندانهای مریوان و کامیاران محکوم شده و روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ این زندانیان را به این زندانها منتقل کردند.

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۳ ساله است و از بیماری‌های مختلف بخصوص دیابت رنج می‌برد. طی چند سال گذشته، فرزندش سالار، از وی نگهداری می‌کرد. اکنون با اعتصاب داروی این زندانی جان او بشدت در خطر است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، اعلام میکند؛ مسئولیت هرگونه اتفاقی که برای این زندانی بیفتد، بر عهده مسئولان زندان مریوان و مسئولان قوه قضائیه است.

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)