سپاه پاسداران و ترویج مواد مخدر در سوریه

روزنامه العربیه فاش ساخته است که سپاه پاسداران در حال ایجاد بهشت قاچاقچیان مواد مخدر در کشور آشوب‌زده سوریه می‌باشد.

از دیر باز چون اتهاماتی دیگر، اتهام شرکت در قاچاق مواد مخدر گریبانگیر سپاه پاسداران بوده است و برخی از مقامات ارشد سپاه پاسداران چون غلامرضا باغانی به دلیل شرکت فعال در قاچاق مواد مخدر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

تشکیل «منطقه سه مرز» در سوریه توسط سپاه پاسداران

حال در همین راستا العربیه در گزارشی اعلام کرده است که سپاه پاسداران حکومت ایران و حزب الله لبنان در تلاش هستند تا طبق الگوی منطقه «سه مرز»‌ آمریکای جنوبی، «بهشت قاچاقچیان مواد مخدر» را در سوریه ایجاد کنند.

شایان ذکر است منطقه «سه مرز» منطقه‌ای بین برزیل، آرژانتین و پاراگوئه را در بر می‌گیرد که بر اساس این گزارش، سازمان‌های بین‌المللی منطقه مزبور از مدت‌ها پیش مرکز فعالیت‌هایی چون قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، جعل اسناد و پولشویی، کلاهبرداری و تجارت کالاهای دزدی دریایی بوده است.

طبق همین گزارشات حزب‌الله لبنان از دیرباز در این منطقه به فعالیت‌های غیر قانونی چون قاچاق مواد مخدر مشغول و بخش عمده‌ای از هزینه‌های اعمال تروریستی‌اش را از طریق قاچاق مواد مخدر تامین می‌‌کند.

حکومت ایران نیز آنچنانکه از مدارک و شواهد متقن بر می‌آید در سالیان اخیر برای تامین مالی گروه‌های شبه نظامی خودش در کشورهای منطقه خاور میانه اقدام به قاچاق مواد مخدر نموده است. [نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر و رواج اعتیاد در ایران + کلیپ]

جنوب سوریه جولانگاه سپاه پاسداران و حزب الله لبنان

حالا به نظر می‌رسد و آن چنانکه العربیه فاش ساخته است حزب الله لبنان و سپاه پاسداران حکومت ایران نیز قصد دارند در ناحیه‌ای در جنوب سوریه منطقه‌ای مشابه «منطقه سه مرز» در آمریکای جنوبی ایجاد کنند و بدین منظور قاچاقچیان و گرو‌ه‌های تروریستی خود را در منطقه مرزی بین عراق،‌ اردن، سوریه و در نواحی مناطق عملیاتی آلبو کمال، دیرالزور، میادین، سویدا و نواحی نزدیک به درعا و بلندی‌های جولان گسترش دهند.

بنا بر ادعای العربیه سپاه پاسداران حکومت ولایت فقیه قصد دارد تا بر دامنه فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر خود افزوده تا در کمبود منابع مالی ناشی از تحریم‌ها بتواند هزینه‌های گروه‌های شبه نظامی خود در کشورهای منطقه خاور میانه را تامین کند.

بنا بر این گزارش شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران پایگاه‌هایی را برای کمک به سپاه پاسداران به منظور انتقال تسلیحات و مهمات به حزب الله لبنان و هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف و در راس آنها نیروهای آمریکایی در التنف ایجاد کرده‌اند.

همچنین اعلام شده است که سپاه پاسداران حکومت ایران و حزب الله لبنان در پی آن هستند تا از طریق کشور پادشاهی اردن اقدام به قاچاق مواد مخدر به کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی کرده و به بی‌ثباتی در این کشور دامن بزنند.

نقشه مسیر سپاه پاسداران در دخالت در یک کشور

بنا بر این گزارش در زمانی که حکومت ولایت فقیه تصمیم به دخالت در منطقه‌ای می‌گیرد دولت محلی آن کشور را از نظر اعتباری ساقط کرده و با تثبیت شبه نظامیان خودش در آن کشور کنترل و اداره امور در آن کشور و یا منطقه را در دست می‌گیرد.

پس از آن سپاه پاسداران حکومت ایران با ارسال مواد مخدر و تسلیحات نظامی از جمله موشک و… به این کشورها شبه نظامیانش را تقویت می‌کند.

العربیه از عراق به عنوان یک مثال بارز نام می‌برد که حکومت ایران و سپاه پاسداران آن، این کشور را پر از مواد مخدر کرده‌اند و تا کنون دستگیری اتباع ایرانی وابسته به سپاه پاسداران چندین بار در عراق رسانه‌ای شده است.

این گزارش همچنین فاش می‌سازد به دنبال اشغال بلندی‌های جولان در سال ۲۰۱۸ توسط حکومت بشار اسد، سپاه پاسداران حکومت ایران در نظر داشت تا نیرو موشک‌های خود را در منطقه مزبور مستقر کند.

بر اساس همین داده‌ها گزارش نتیجه‌‌گیری می‌‌کند که حکومت ایران شاید به همین زودی‌ها هواپیما‌های بدون سرنشینش را در اختیار گروه‌های مافیایی و شبه نظامیانش در جنوب سوریه قرار دهد و از طریق این گروه‌های مافیایی ـ مواد مخدری از طریق جنوب لبنان با حزب الله لبنان و از طریق کمربندی عراق و شهر بصره در جنوب آن،‌ از طریق شبه نظامیان حوثی در یمن وصل شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)