فعالان در تبعید: چهارشنبه ۱۴ مرداد ، اولین جلسه دادگاه آقایان ” مسعود و خسرو کردپور ، پس قریب به ۴ ماه بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه ؛ در دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار میشود.

 “مسعود و خسرو کردپور” ، مدیر مسئول خبرگزاری موکریان که روز چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۲ پس از سپری کردن ۱۱۱ روز بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده اند ، در تماس تلفنی کوتاه از زندان مهاباد با خبرنگار موکریان ضمن تایید این خبر گفت: بالاخره با گذشت نزدیک به ۴ ماه بازداشت روز پنج شنبه ۶ تیرماه ۹۲ من و برادرم مسعود توسط بازپرس شعبه دوم دادسرای انقلاب مهاباد بدون حضور وکیل تفهیم اتهام شده ایم.

عباس جمالی یکی از وکلای مدافع برادران کردپور در گفتگو با خبرنگار موکریان گفت: این پرونده برای خسرو کردپور، به اتهام، ۱- محاربه و فساد فی الارض از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ۲- توهین به مقام رهبری ۳- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و برای “مسعود کردپور” به اتهام، ۱- اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ۲- توهین به مقام رهبری ۳- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده است.

جمالی همچنین افزود: اتهام اجتماع و تبانی برای برادران کردپور که به گونه ای کاملا مستقل در حوزه اخبار مربوط به کردستان فعالیت داشته اند، به حیث مصادیق قانونی درست نیست و اثبات آن غیر ممکن است. ما به اتفاق همکارانم به عنوان وکیل مدافع در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این دو روزنامه نگار، در چارچوب قانون از موکلین خود دفاع خواهیم کرد.

گفتنی است پیشتر جمعی از خانواده زندانیان سیاسی کرد نسبت به طولانی شدن مدت بازداشت برادران کردپور بدون تفهیم اتهام و خودسرانه بودن بازداشت شان اعتراض کرده و از “خسرو کردپور” با عنوان “پدر زندانیان سیاسی کرد” به جهت پیگیری های مکرر وضعیت زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و انتشار مداوم اخبار مربوط به آنان تقدیر کردند.

لازم به یادآوری است که خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود باداشت و به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شد دو روز بعد برادر وی “مسعود کردپور”، که برای پیگیری وضعیت خسرو به اداره اطلاعات مهاباد مراجعه می کند بازداشت می شود. برادران کردپور پس از ده روز در اواخر اسفندماه سال گذشته به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت ۱۰۰ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه نگهداری می شوند و از یکماه گذشته به زندان مرکزی مهاباد انتقال داده شده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com