کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از منابع مطلع ۲۸دیماه ۱۴۰۰، زندانی سیاسی پوریا وحیدیان که اینک در زندان گوهردشت(رجایی‌شهر) بسر می‌برد، در یک دادگاه غیابی و بدون حضور وکیل، محاکمه شده و به دو سال حبس تعزیری محکوم گردیده است.

این حکم در حالی صادر شده که این زندانی در زندان گوهردشت تحت بازداشت است و امکان بردن وی به دادگاه چه بصورت حضوری و چه به شکل آنلاین و تصویری، وجود داشته است. اما در یک محاکمه غیابی بدون حضور وکیل و متهم، به این زندانی حتی اجازه و امکان دفاع از خودش را هم نداده اند.

پس از برگزاری دادگاه بصورت غیابی، در محل افسر نگهبانی زندان، بطور ناگهانی حکم به نامبرده ابلاغ شده که مغایر تمامی موازین حقوق بشری و روند دادگاهی شدن زندانیان است.

این حکم توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهریار صادر شد و پوریا وحیدیان از بابت اتهام «اجتماعی و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای وحیدیان در اول آذر ۱۳۹۹ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و به بازداشتگاه بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۷ دیماه۱۴۰۰، با پایان مراحل بازجویی به زندان گوهردشت منتقل شد.

پوریا وحیدیان پیشتر نیز، در مرداد ۹۷ با اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران، از طریق شعارنویسی» توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به سه سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و نهایتا در اسفند ۹۸ بصورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شده بود.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)