کارگران اخراجی مخابرات خوزستان طبق حکم دادگاه بایستی به کار بازگردند؛ اما شرکت از حکم دادگاه سرپیچی می‌کند

کارگران اخراجی مخابرات خوزستان نسبت به عدم اجرای حکم بازگشت به کار خود توسط شرکت پیمانکاری اعتراض دارند. این افراد که نزدیک به ۱۰۰ نفر می‌باشند، از ۴ ماه پیش تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. کارگران فوق نگران وضعیت معیشتی و استخدامی خود هستند. یکی از کارگران درباره صدور حکم دادگاه و عدم پذیرش آنها توسط شرکت پیمانکاری می‌گوید:

 

«ما هم حکم بازگشت به کار هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف را گرفته‌ایم و هم حکم اجرای احکام دادگستری را، اما شرکت پیمانکار از رای مراجع قانونی تبعیت نمی‌کند. »

کارگران اخراجی مخابرات خوزستان به تمامی مسئولین استانی حتی نماینده خامنه‌ای در استان هم مراجعه کرده‌اند. اما پاسخ مشخصی دریافت نکردند. این درحالی است که مراجع حل اختلاف به نفع کارگران رای داده‌اند.

پیش‌تر از این هم رئیس اداره کار خوزستان و معاون سیاسی امنیتی استانداری، قول حل مشکل استخدامی آنها را داده بودند، اما پیمانکار از اجرای حکم سرباز می‌زند.

استناد کارگران اخراجی مخابرات خوزستان به قانون کار

گفتنی است، این نفرات ۲ دوره بدون قرارداد به کار خود ادامه داده بودند. آنها با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم، شکایتی را تنظیم کرده بودند. دادگاه هم به نفع آنها رای داده بود. اما شرکت پیمانکاری با استفاده از رانت و لابی حمایت‌کننده، از حکم دادگاه سرپیچی می‌کند. مطابق این حکم کارگران اخراجی مخابرات خوزستان نیروی دائم مخابرات به حساب می‌آیند و بایستی به سرکار خود بازگردند.

شرکت‌های پیمانکاری بالاتر از قانون

شرکت‌های پیمانکاری مانند بختک بر اقتصاد کشور افتاده و در حال خفه کردن این پیکر نیمه‌جان است. ماهیت شرکت‌های پیمانکاری برخلاف کار آنها یکی است. این شرکت‌ها تا می‌توانند با قراردادهای موقت به استثمار کارگران ادامه می‌دهند. کارگرانی را هم که در مقابل آنها ایستادگی کنند و خواهان حق‌شان باشند را بسرعت اخراج می‌کنند. این شرکت‌ها یا توسط سپاه پاسداران و‌ آقازاده‌ها تاسیس شده‌اند و یا تحت سلطه آنها می‌باشند. در نتیجه خود را بالاتر از قانون می‌دانند. سرپیچی از حکم بازگشت کارگران اخراجی مخابرات خوزستان یک نمونه آن است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)