با ادامه درگیریها میان گروههای اسلامگرای وابسته به القاعده و نیروهای کرد در غرب کردستان، جان هزاران غیرنظامی کرد در مناطق اطراف شهر حلب با خطر جدی مواجه شده است.
خبرگزاری “هاوار” در غرب کردستان گزارش داده است که گروههای اسلامی وابسته به القاعده در چهار روز گذشته به شدت حملات توپخانه ای خود به شهرهای “تل ران” و “تل حاصل” در اطراف حلب افزوده اند و ساکنان این مناطق با خطر قتل و عام از سوی گروههای مذکور مواجه هستند.
گروههای اسلامی کلیه راههای منتهی به مناطق مذکور را بسته اند و علاوه بر آن خطوط تلفن این مناطق را نیز قطع کرده اند.
منابع کرد در غرب کردستان نسبت به خطر کشتار وسیع غیرنظامیان در مناطق “جرابلس”، کوبه سین، منبیچ، تل حاصل و تل عران از توابع حلب که عمدتا کردنشین هستند، هشدار داده اند. جمعیت این مناطق حدودا چهل هزار نفر تخمین زده می شود.
در همین راستا نیروهای “جبهه النصره” و “امارت اسلامی عراق و شام”، دو گروه وابسته به القاعده، طی دو روز گذشته ۵۰ غیرنظامی کرد را کشته و بیش از ۳۵۰ تن دیگر را نیز رابوده اند.
گفته می شود بیشتر کشته شدگان از خانوده های اعضای گروه مسلح “جبهه الاکراد” هستند.

امروز جمعه نیز گزارش شد که این گروهها همچنین سرنشینان سه اتوبوس را که در حال فرار از این مناطق بوده اند جاده حلب به عفرین ربوده اند. هنوز هیچ اطلاعی از سرونوشت افراد ربوده شده که شمار زیادی از آنان زن و کودک هستند وجود ندارد.

همچنین صدها نفر که از مناطق درگیری به جاهای امنتر فرار کرده اند، به علت نبود سرپناه و کمبود آب و مواد غذایی در وضعیت دشواری به سر می برند.

 



نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com