در سال نو میلادی خبر خوشی از رئیس سازمان جهانی بهداشت شنیده شد. وی اظهار امیدواری کرد در صورتی که تلاش بشود تا ۷۰% جمعیت دنیا واکسینه شوند خطر جهش ویروس به انواع جدید کاهش پیدا خواهد کرد و بدین ترتیب مردم به جریان عادی زندگی خواهند برگشت و بر این کابوس نقطه ی پایان گذاشته خواهد شد.

در حقیقت لب کلام رئیس سازمان جهانی بهداشت رساندن واکسن به کشورهای فقیر است که تا این همبستگی عملی نشود ریشه ی این بیماری که مردم را به کام مرگ می برد و زندگی ها را فلج کرده از بین نخواهد رفت . چکیده کلام  عدالت است و همبستگی انسان های کره زمین .

گرچه برای ما لیبرال ها فرد نقطه ی شروع لیبرالیسم است و هدف آزادی اوست ولی براین باوریم که به دلیل احترام به فرد، روابط بین المللی رشد می کند چون وجود مرزها و ملت ها گرچه یک واقعیت تاریخی است اما این هرگز نمی تواند بر ارزش برابر انسان ها خدشه وارد سازد.

 همه ی پیشرفت‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی مبتنی بر خلاقیت و ابتکار افراد است. کشف و ساختن واکسن های ویروس  مختلف ناشی از همین قدرت و ابتکار فردی است و مؤسسات فروشنده واکسن یا سیاستمداران نمی توانند  و نباید از آن بعنوان حربه ای  سیاسی علیه مردم استفاده کنند. فقط با عدالت و همبستگی جهانی می توان بر این بلایا پیروز شد و  تعهد و همبستگی  می تواند رشد  کند. سیاست باید در خدمت مردم باشد و به هر فرد کمک کند تا ابزار لازم را برای کنترل زندگی خود در اختیار بگیرد.

سه شنبه – ۱۴ دی ۱۴۰۰

۲۰۲۲-۰۱-۰۴

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)