تاریخِ بعد از امروز – شماره شش

با ظهور و جدی‎تر شدن پدیده های مدرن کارتن خوابی، مغازه خوابی، پل عابر خوابی، گورخوابی، اتوبوس خوابی، ماشین خوابی، پشت بام خوابی و … اینک شاهدیم که در سال های آغازین گام دوم انقلاب اسلامی هر روز کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی با شدت بیشتری بر فرق آحاد ملت می خورد. چنانچه خُمره خوابی به پدیده جدید این شب های تهران تبدیل شده است. نگارنده خود با دو چشمش مادر و فرزندی را در یک خمره و یک کارتن موزی در حالی شناسایی کرد که یکی از ماموران شهرداری در حال جابجا کردن کارتن موزی با فرغون شخصی با هجوم خمره پلاستیکی دوپایی مواجه شد و خمره مورد نظر پس از تعقیب و گریز موفق به پس گرفتن بچه خوابیده در کارتن موزی شد، با اعتراض مامور که کارتن موزی را باید پس بدهی، بیش از پنجاه خمره پادار زیتون با حضور در این صحنه کشمکش مامور پُررو را ادب و لهیده کردند.

خبر رسیده عده ای سودجو با خرید ماشین های غول پیکر و از رده خارج امریکایی و اجاره دادن این ماشین ها ماشین خوابی وی آی پی را در بین ماشین خواب ها رواج داده اند. شکاف طبقاتی اسلامی در ماشین خوابی هم با قدرت خود را در معرض تماشای جهانیان متحیر قرار نهاده است.
وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرده از آنجا که بخش قابل توجهی از افراد بی خانه و آواره را معلمان دارای قرارداد موقت تشکیل می دهد، این وزارتخانه آماده است طرح «یک دُشک، یک کلاس» را برای این دسته از معلمانی که موفق به دریافت کارت بسیج فعال شده باشند با کسر مبلغ از حساب یارانه و کاهش سهمیه بنزین و با دریافت هزینه های آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت پر سرعتِ نفت‎سوز خدمات اسکان شبانه فراهم کند. ضمنا این قانون برای معلمین مجرد اجرا نخواهد شد.

تهران این روزها با اعتصابات سراسری کفترها، گربه ها و سگ های خیابانی روبروست. این جانوران معترضند که تا وقتی از مرغ ها حتی اسکلتشان هم به ما نمی رسد و از گوشت گوسفندی گوزی هم نصیب ما غیر آدمیزادگان نمی شود و همه استخوان ها و دل و روده ها را ملت کیلو کیلو می برند و به جای اصل جنس می لیسند و می بلعند؛ ما از خیابان ها تکان نمی خوریم. دیگر حتی در سطل های زباله چیزی برای شام و ناهار ما باقی نمانده و زباله گردان و ماشین های شهرداری کف سطل های چرخدار زباله را هم می بلعند و می لیسند. کفترها در آسمان آواره اند و بر پشت بام ها جایی برای لانه کفتر باقی نمانده و رهن و اجاره یک لانه کفتر به حداقل صد میلیون ماهی سه تومن رسیده است.
دیگر قشر زحمتکش کفتران زیر این فشارهای اقتصادی و با افزایش سرقت کابل های برق حتی بر سیم های برق هم نمی تواند مامنی برای خانواده اش فراهم کند. این بیانیه توسط دو کفتر نامه‎بَر به دفتر شهردار و دفتر سازمان محیط زیست فرستاده شد و متاسفانه هر دو کفتر پشت پنجره های ریاست احتمالا شکار و سپس کباب شده اند.

در همین زمینه رئیس دفتر رهبر فاشیست های دو عالم در نامه ای محرمانه که به تازگی لو رفته توصیه کرده: «دولت شیش کلاسه شرایطی را فراهم کند که برای ایجاد امنیت و عدم سو استفاده بیگانگان و رسانه های معاند ابتدا گربه ها کفترها را خورده و سپس خودشان خوراک سگان شوند و انبوه این سگ های خیابانی هر چه سریع تر به یکی از کشورهای دوست صادر گردند و به جایشان چند راس الاغ حرف شنو وارد شود… و من الله توقیف»

نوشته شده در ۱۳ دی ۱۴۰۰ خورشید دزدیدگی
توسط پایه یکِ روروک
ساکن بالوی خلیج فارس

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)