مرکز دمکراسی برای ایران: رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از بلوکه شدن ۶۰ میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی خبر داده است.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس، با اشاره به این که مشکلات مالی و سو مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور است، افزوده است که باید فضایی فراهم شود تا دولت جدید بتواند سرمایه های بلوکه شده ، را به کشور بازگرداند.

وی افزوده است :« از بودجه ۱۴۲ هزار میلیارد تومانی سال ۹۱ تنها ۹۴ هزار و نیم میلیارد تومان محقق شد و این یعنی چیزی نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که دولت و ملت در این سال با آن دست و پنجه نرم کردند.»

جلالی با اشاره به تعطیلی بسیاری از پروژه های کشور بر اثر نبود سرمایه و بدهی های دولت به پیمانکاران اضافه کرده است که در دیدار با رییس جمهور جدید به این مطالب اشاره کرده است و افزوده است:« در حال حاضر برخی پروژه ها دچار توقف جدی هستند از جمله بدهکاری به پیمانکاران دولت و اگر دولت جدید بتواند ۱۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، فقط هزینه های جاری کشور را پاسخ خواهد داد. در این گفتگو (دیدار با روحانی ) به سرمایه بلوکه شده ایران در بانک های خارجی هم اشاره شد و پیشنهاد شد فضایی فراهم شود تا این پول ها به کشور بازگشت داده شود چرا که بسیاری از پروژه های عقب مانده کشور مجددا راه اندازی شده، جریان می یابند و این رکود جبران خواهد شد.»

بلوکه شدن سرمایه ایران دربانک های خارجی در پی تحریم های گسترده شورای امنیت، آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته است. این تحریم ها که برای مجبور کردن جمهوری اسلامی به پایبندی به تعهدات بین المللی خود، برقرار شده است، در آغاز توسط مقامات جمهوری اسلامی ورق پاره هایی بی اثر، نامیده شده بودند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com