سحام نیوز: ابوالفضل عابدینی، زندانی سیاسی؛ بعد از تبعید به زندان اهواز دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش خبرنگار سحام، ابوالضل عابدینی پس از مصاحبه مادر ستار بهشتی در مورد پرونده فرزندش در راستای درخواست حضور شاهدان دربند زندان اوین در دادگاه، به اهواز منتقل شد.

مادر ستار بهشتی در مصاحبه روز گذشته خود با سحام، تاکید داشت که شاهدانی در زندان اوین هستند که حاضرند در دادگاه شهادت بدهند که ستار در بازداشتگاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. همچنین علت مرگ ستار ضربات شدید وارده شده به وی بوده است.

هرچند که مادر ستار بهشتی از حسین رونقی به عنوان شاهد در مصاحبه خود نام برده است، اما ستار در مدت حضور ۲۰ ساعته خود در زندان اوین در اتاقی که ابوالفضل عابدینی و حسین رونقی در آن حضور داشتند، وقایع بازداشت و نحوه شکنجه خود را به این دو زندانی در بند به صورت کامل شرح داده بود.

با روند کنونی انتظار می رود تا حسین رونقی نیز به دلیل آمادگی خود برای شهادت در مورد پرونده ستاربهشتی مورد آزار و اذیت قرار بگیرد.

خانم گوهر عشقی روز گذشته در مصاحبه با سحام گفته بود: “اداره اطلاعات در روز چهارشنبه خانم پور فاضل، وکیل پرونده ستار؛ را به آن اداره احضار و از وی تعهد گرفته اند که با هیچ رسانه(چه در داخل و چه در خارج از کشور) در خصوص پرونده ستار، مصاحبه نکند.”

خانم عشقی همچنین در خصوص ادعایش مبنی بر داشتن شاهد برای پرونده ستار به سحام گفته بود: “آقای حسین رونقی آمدند منزل ما و گفتند حاضرند که شهادت دهند که هنگامی که ستار را به زندان اوین آوردند، آنقدر آزرده بود و به حدی شکنجه شده بود که در همان موقع به من گفت که بازجویم گفته من{ستار} را خواهد کشت.”
ستار بهشتی در شبی که به صورت موقت به اوین منتقل شده بود، بدنش را برخی از زندانیان نشان داده بود و گفته بود که بازجویش وی را تهدید به مرگ کرده است.

اکنون ماه ها از قتل ستار بهشتی در بازداشتگاه فتا، مربوط به نیروی انتظامی می گذرد و هنوز پرونده وی به دادگاه ارسال نشده است.
خانواده وی از جمله مادرش، بارها در مصاحبه های خود خواستار رسیدگی عادلانه به این پرونده شده اند.
همچنین مادر ستار بهشتی بارها در دیدار با چهره های شاخص نظام و نامه نگاری با آنان؛ خواستار رایزنی ایشان برای تسریع در روشن شدن وضعیت پرونده فرزندش شده بود.

Balatarin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com