فعالان در تبعید: در ۲۵مین روز از اعتصاب غذای سه زندانی اهل شوش در زندان اداره اطلاعات اهواز ؛ وضعیت جسمانی سید یاسین موسوی  وخیم گزارش میشود.

علی چبیشاط ، سلمان چایان و سید یاسین موسوی ؛ سه زندانی اهل شهرستان شوش ، در زندان اداره اطلاعات اهواز هستند که از ۱۰ جولای سال جاری  در اعتراض به فشارها و شکنجه های مداوم در اعتصاب غذا به سر می برند.

بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ، عصر دیروز در میان محافظت شدید نیروهای امنیتی ، سید یاسین موسوی به بیمارستانی در شهر اهواز منتقل شد.

همچنین طبق گزارش پیشین این کمپین ؛ هفته گذشته ؛ وقت از پیش تعیین شده دادگاه این زندانیان نیز به دلیل آنچه “اعتصاب غذا و وخامت حال متهمین” ، اعلام شده ؛ لغو و به تاخیر افتاد! و از ملاقات خانواده ها, علیرغم وعده های قبلی ؛  جلوگیری شده بود.

گزارشات قبلی  حاکی از نمایش فیلم اعترافات این زندانیان برای اعضای خانواده توسط اداره اطلاعات اهواز ، در ستاد خبری اهواز بود.

طبق آن گزارش در روز چهارشنبه ٢۶/۶/٢٠١٣ کانال ” پرس تی وی” نیز اعترافات  علی چبیشات ، سید یاسین موسوی و سلمان چایان  را نشان داد و آنها را به تروریست بودن و انفجار لوله گاز شوش متهم کردند.

بنا بر آخرین اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” و ویدئوی ارسالی به این کمپین ؛ پرس تی وی در تاریخ مذکور ؛ تنها اقدام به پخش تیتراژی تبلیغاتی کرده و هنوز فیلم کامل اعترافات متهمین از سوی این خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر نشده است .

تیتراژ پرس تی وی از اعترافات ۳ زندانی شهر شوش پیش از برگزاری دادگاه و صدور حکم 


.

فعالان حقوق بر در اهواز ضمن محکومیت این شیوه رفتار با زندانیان , اعلام کردند : نیروهای امنیتی با این شیوه اعتراف گیری از فعالان عرب آنها را مجبور به  اعترافات دروغین در کانال ” پرس تی وی ” نموده ، تا زمینه ای برای صدور احکام سنگین همچون اعدام را مهیا و آماده سازی می کنند.

منابع مطلع از اهواز به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” گزارش داده اند که این افراد از اعضای موسسه فرهنگی شباب ( جوانان ) می باشند که به اتهام همکاری در انفجار خط لوله گاز شهر شوش دستگیر شده اند .اتهامی که  به شدت توسط این زندانیان رد شده است .

اطلاعات بیشتر در این رابطه را از اینجا دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com