تجمع اهالی روستای کارتا در اعتراض به تصرف زمین‌های آبا و اجدایشان توسط اداره منابع طبیعی

 

روز شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰، اهالی روستای کارتا (امامزاده سلطان ابراهیم‌) در بخش سوسن شهرستان ایذه  دست به اعتراض زدند. این اهالی به تصرف زمین‌های آبا و اجدایشان توسط اداره منابع طبیعی این شهر معترض و در برابر فرمانداری ایذه گردهم آمدند.

شرکت‌کنندگان در اعتراض به تصرف غیرقانونی و زورگویانه اداره مزبور، ضمن تجمع جلو فرمانداری، خواستار رفع تصرف از زمین‌هایشان شدند.

یکی از اهالی بنری در دست داشت که بر آن نوشته بود: «تعرض به پلاک ۷۲ بخش ۵ ایذه، یک تبانی می‌باشد».

معترضان با در دست داشتن پلاکاردی خطاب به فرماندار این شهر نوشته بودند:

 

«اعتراض و درخواست رسیدگی مجدانه و عاجل مقامات…اداری و سیاسی شهرستان ایذه را در خصوص جلوگیری از تصرفات غیرقانونی متصرفین و زیرپا گذاشتن حق مسلم طایفه، توسط منابع طبیعی شهرستان در منطقه (کفت گله بوتاه) پلاک ۷۲ بخش ۵ از توابع بخش سوسن را خواستاریم. طایفه سادات امامزاده سلطان ابراهیم(ع)»

به گفته یکی از فعالین مدنی ایذه، از سال گذشته، رقابت بر سر تصاحب منابع ملی، هر لحظه سرعت بیشتری می‌گیرد. هر روز بر تعداد دیوارکشی‌های بلوکی حواشی و پیرامون شهر افزوده می‌شود. اصالت شهر ایذه به همین آثار تاریخی و طبیعی آن است . تعجب می‌کنم که چرا کسی این همه تغییر را نمی‌بیند. یا اگر می‌بیند چرا واکنشی دیده نمی‌شود.

زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی زمین‌های مردم به بهانه اوقاف و یا منابع طبیعی یکی از شیوه‌های شناخته شده سران این حکومت است. تابحال اسناد زمین‌خواری بسیاری از سران سپاه و مقامات دولتی در جنگ جناح‌ها افشا شده است.

زمین‌خواری که توسط بالاترین مقامات این حکومت در اقصی نقاط شهرها گسترش یافته، در کوچک‌ترین روستاها نیز نفوذ یافته است. وقتی پای منافع مسئولان و مقامات قضایی نیز در میان باشد، حق اهالی است که پایمال می‌شود و پاسخگویی ندارند.

پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۰، مردم روستای ملک آباد اراک برای چندمین روز در اعتراض به تصرف زمین‌هایشان توسط اوقاف دست به تجمع زدند.

مردم معترض در آن تجمع با شعار، «ملک آباد جان ماست، میراث اجداد ماست» خواهان رفع تصرف زمین‌های آبا و اجدادی خود از سوی قوه قضائیه شدند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)