درآمدزایی حکومت ایران از محدودیت‌های کرونایی

رئیس پلیس راهور حکومت ایران اعلام کرد ۴۵۰ میلیارد تومان از محل «نقض محدودیت‌های» کرونایی به حساب دولت رئیسی واریز شده است.

با شیوع ویروس کرونا، کشورهای جهان بودجه هنگفتی را جهت پیشگری، کنترل و درمان این بیماری اختصاص داده و می‌‌دهند.

اما گسترش ویروس کرونا در ایران که با بی‌عملی و سهل‌انگاری سران حکومت ایران روبرو شد خسارات جانی عظیمی بر جای گذاشته و همچنان می‌گذارد.

در این بین حکومت ایران و مافیای وابسته به ارگان‌های قدرت و ثروت در هر کجا که مجالی یافتند از قبل پاندمی کرونا به ثروت‌اندوزی و غارت مردم ایران پرداخته و می‌پردازند.

عدم قرنطینه و واکسیناسیون علیه کرونا در ابتدای پاندمی

پس از شیوع ویروس کرونا، کشور باید قرنطینه و واکسیناسیون انجام می‌شد اما نه تنها قرنطینه‌ی موثری انجام نشد بلکه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا نیز به فرمان مستقیم خامنه‌ای نزدیک به یک سال به تعویق انداخته شد.

عدم تهیه واکسن کرونا توسط حکومت ایران بر این شائبه‌ها دامن زد که حکومت ایران در پی کلان‌ تلفات انسانی برای پرهیز از بروز اعتراضات و تجمعات اعتراضی می‌باشد.

افزون بر این، در ادامه مشخص گردید که حکومت ایران یک میلیارد دلار به بنیاد برکت، وابسته به «ستاد اجرایی فرمان امام»؛ یکی از هلدینگ‌های امپراطوری مالی خامنه‌ای، جهت تولید واکسن داخلی پرداخت کرده و به این بهانه از واردات واکسن‌‌های معتبر خارجی جلوگیری به عمل آورده است.

فشار مردم و احتمال افزایش اعتراضات عامل اجبار، برای تامین واکسن کرونا

با افزایش تلفات جانی کرونا و فشار افکار عمومی، خامنه‌ای بدون اشاره به سخنان پیشین خود مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا، از مواضعش کوتاه آمد و برخی واکسن‌های خارجی (وابسته به کشورهای هم‌پیمان حکومت ایران) وارد ایران شد. [عقب نشینی خامنه‌ای درباره واکسن کرونا + ویدئو]

در این بین اما روال غارت و دست‌اندازی به جیب مردم ایران از قبل کرونا همچنان ادامه یافته و می‌یابد.

درآمد ۴۵۰ میلیاردی حکومت ایران از محل محدودیت‌های کرونایی

در یکی از آخرین نمونه‌ها، بنیاد برکت که از تولید واکسن داخلی در مانده بود به وارد‌کننده واکسن سینوفارم چینی مبدل گشت تا شاید از این محل نیز به سودآوری اقدام کند.

اما در آخرین نمونه از درآمدزایی از محل بیماری کرونا، کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور حکومت ایران در روز ۱۷ آبان اعلام کرد ۴۵۰ میلیارد تومان از محل نقض محدودیت‌های کرونایی، قرنطینه‌ها و تردد شبانه در ایام کرونا به حساب دولت واریز شده است.

منع تردد شبانه برای کنترل کرونا در مقطع کنونی اثرگذار نیست

هادیانفر اعلام کرد که این نهاد نظامی ۳ بار با وزارت کشور دولت رئیسی مکاتبه کرده و به آنها اعلام کرده که تردد شبانه در مقطع کنونی اثرگذار نیست و خواهان لغو منع تردد شبانه شده است.

اما وزارت کشور دولت رئیسی که در پی سودآوری از محل اعمال جریمه بر نقض محدودیت‌های کرونایی بوده است با این درخواست موافقت نکرده و استدلال کرده که به این وسیله می‌خواهد تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا به زیر ۱۰۰ نفر برسد.

اما به نظر می‌رسد این بهانه‌ای بیش نبوده است چون بنا بر گفته‌ی هادیانفر عدم تاثیرگذاری این محدودیت‌ها احراز شده است.

در ادامه هادیانفر می‌افزاید نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان بابت نقض محدودیت‌ها، قرنطینه‌ها و تردد شبانه در روزهای کرونایی به حساب دولت منصوب ولایت فقیه واریز شده است.

اعمال محدودیت تردد شبانه علیه کرونا یا له طبقه مرفه؟

پیش از این، رسول خضریان؛ سخنگوی اصل نود مجلس حکومت ایران در مورد محدودیت تردد شبانه به بهانه کنترل پاندمی کرونا اعلام کرده بود «برخی افراد (طبقه مرفه جامعه) با پرداخت پول مجوز گشت و گذار شبانه را به دست می‌آورند».

به عبارت دیگر بنا بر اظهارات هادیانفر و خضری، هدف دولت منصوب حکومت ولایت فقیه از اعمال محدودیت‌های کرونایی و منع تردد شبانه و… نه کاهش میزان مرگ و میر کرونا و کنترل آن؛ بلکه درآمدزایی از این محل برای خزانه‌ی خالی دولت بوده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)