محمدتقی شاهچراغی قم کیست؟

ابراهیم رئیسی در ادامه سلسله انتصابات فرماندهان سپاه پاسداران به مناصب کلیدی کشور از جمله استانداران استان‌ها، در روز ۱۲ آبان محمدتقی شاهچراغی را به سمت استاندار قم منصوب کرد، محمدتقی شاهچراغی قم کیست؟

محمدتقی شاهچراغی در سال ۱۳۴۰ در قم متولد شده است. پدر وی آخوند و طی سالیان متمادی نماینده‌ی خامنه‌ای در استان سمنان بوده است.

شاهچراغی بعد از طی دوران تحصیل خود در این شهر و پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شده است، شاهچراغی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است.

حضور شاهچراغی در جنگ ایران و عراق

شاهچراغی با آغاز جنگ ایران و عراق راهی جبهه شده و مدت ۷ سال را در جبهه جنگ حکومت ولایت فقیه با عراق گذرانده است.

شاهچراغی از فرماندهان لشگر ۱۷ علی ابن ابی‌طالب بوده و پس از جنگ خمینی‌ساخته، فرماندهی سپاه استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی و مازندران بوده است.

شاهچراغی در آذر سال ۱۳۹۶ به عنوان فرمانده سپاه سیدالشهداء منصوب و از مهر سال ۱۳۹۷، فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب استان قم بوده است.

بعد از فرماندهی سپاه علی ابن ابی‌طالب استان قم، شاهچراغی توسط ابراهیم رئیسی در روز ۱۲ آبان ۱۴۰۰ به سمت استاندار استان قم منصوب شد.

تشویق شاهچراغی توسط خامنه‌ای

در سوابق شاهچراغی ذکر شده است که وی در خرداد سال ۱۴۰۰ و با پیشنهاد باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حکومت ایران و با موافقت خامنه‌ای به دلیل آنچه «تلاش در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم» ذکر شده از سوی خامنه‌ای مورد تشویق قرار گرفته است.

این در حالی است که بیماری کرونا برای اولین بار در استان قم شناسایی و از آنجا به سایر نقاط کشور سرایت کرد.

انتصاب شاهچراغی و بقیه استاندازان سپاهی به چه منظور؟

روزنامه حکومتی همدلی پیرامون انتصاب استانداران و وزاری سپاهی در کابینه‌ی رئیسی نوشت سپاه از جمله نهادهای امنیتی و نظامی است که همه می‌دانند رابطه نزدیکی با دولت رئیسی دارد… اگر چه نمی‌توان فامیل سالاری رابه دولت رئیسی نسبت داد اما گروه سالاری و باند سالاری در آن دیده می‌شود».

همدلی افزود «هنگامی که فشار اقتصادی به مردم بیش از حد توانایی آنها شود این فشارها به اعتراضات خیابانی منجر شده و به همان اندازه شدت انفجار اجتماعی را بالاتر خواهد برد»

آش روند انتصابات استانداران سپاهی تا بدان حد شور شده که جناح مغلوب حاکمیت از زبان سعید حجاریان اعلام کرده است «ترکیب استانداران را ببینید! گویی دارند برای جنگ آماده می‌شوند». [حجاریان؛ ترکیب استانداران را ببینید! گویی دارند برای جنگ آماده می شوند]

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)