حضرت آیت الله خامنه ای مقام محترم رهبری جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

حدیثی قدسی است که می فرماید: “انّ فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرّضوا لها”.

مولانا هم این کلام گهربار را چنین می سراید که:

“گفت پیغمبر که نفحت‌های حق اندر این ایام می‌آرد سبق

گوش و هش دارید این اوقات را در ربایید این چنین نفحات را”

امروزه به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی کشور عزیزمان ایران، تلاش در جهت ایجاد وحدت و همدلی ملت بیشتر از همیشه احساس می‌شود. همانگونه که مستحضرید به لطف الهی و در آینده نزدیک مراسم تنفیذ ریاست جمهوری یازدهم برگزار خواهد شد؛ مدبران امور با توجه و تمسک به حدیث بالا می‌توانند این مراسم قانونی را به یک مراسم قانونی و در عین حال عاطفی و به عبارتی جشن وحدت و همبستگی ملی تبدیل نمایند. حضور نمایندگان همه گروه های مخالف و موافق و تشکلهای سیاسی در این مراسم این مهم را فراهم خواهد نمود.

دستور جنابعالی مبنی بر آزادی و حضور حضرات آقایان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد و نیز زندانیان سیاسی و عقیدتی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری می‌تواند به راحتی و بدون هزینه این منظور را فراهم نماید.

این وحدت و همبستگی با حضور نمایندگانی از احزاب مختلف سیاسی، و نیز خانواده‌های آسیب‌دیدگان و سمبل و نماد آنان مانند خانواده‌های قربانیان کهریزک تکمیل می‌گردد و بسیاری از کدورت‌ها و اختلافات را از بین می‌برد.

با این تصمیم شایسته در ماه مبارک رمضان که ماه بازگشت به خدا و ارزش‌های الهی است شما در عمل به دیگران خواهید آموخت که می‌توان به راحتی، رحم و شفقت و لطف را جایگزین بیرحمی و سنگدلی و انتقام نمود و از ثمرات دنیوی و اخروی آن برخوردار شد.

علاوه براین، در جهان امروز که با کمال تاسف، کلمات اسلام‌گرایی و بنیادگرایی اسلامی مترادف با خشونت و قتل و کشتار گردیده است، چنین تصمیمی از شخصیتی چون جنابعالی می‌تواند خط بطلان بر تبلیغات ضددینی بکشد و با صدای بلند اعلام نماید که پیروی راستین دین مبین اسلام چگونه است؛ همان اسلامی که پیغمبر رحمه للعالمین آن(ص) بعداز فتح مکه از انتقام گرفتن نهی نمود و فرمود: “الیوم یوم المرحمه”، همان اسلامی که امام علی(ع) سفارش می‌کند که: “به قاتل او ظلم نشود و اگر عفو شود بهتر است”.

امیدوارم به شکرانه نعمت انتخابات پرشور و آرامی که برگزار شد و از الطاف الهی به کشور و ملت بزرگوار ایران محسوب می‌گردد این تصمیم تاریخی را گرفته و دستور آن را صادر بفرمایید و همگان آثار مادی و معنوی آن را شاهد باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
احمد منتظری۱۳۹۲/۴/۲۸

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com